مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد :

اجرای پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی/ افزایش توان انتقال و کاهش حوادث ۲ هدف گذاری مهم

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۰۸:۳۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۱۱۵۳۱
اجرای پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی/ افزایش توان انتقال و کاهش حوادث ۲ هدف گذاری مهم
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از اجرای پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ "علی رضا محمدی کرجی ران" اظهار داشت : این پروژه مهم با هدف جمع آوری خط دو مداره هوایی موجود و آزادسازی حریم خط هوایی در اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی و افزایش ایمنی خط در حال اجر است.

وی با اشاره  به حوادث ایجاد شده در چند سال اخیر به دلیل برخورد ماشین آلات به برج های خطوط انتقال ، بیان داشت : خطوط انتقال زمینی از ایمنی بیشتر و خطرات کمتری برخوردارند و احتمال قطع برق و خاموشی در این روش بسیار کمتر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به برآورد مالی ۷۵۰ میلیارد ریالی پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی گفت : از دیگر مزایای اجرای این پروژه افزایش توان انتقالی خط به میزان تقریبی ۳ برابر می باشد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی با بیان اینکه پروژه زمینی کردن خط ۶۳ کیلو ولت بندر شهید رجایی با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصدی در حال انجام است اظهار داشت : ایجاد کانال بتنی و قرار گرفتن کابلها در این کانال در جهت محافظت از هرگونه مخاطرات و حوادث احتمالی در حوزه پدافند غیر عامل بسیار موثر است.

محمدی کرجی ران مدت زمان تکمیل پروژه یاد شده را ۱۴ ماه اعلام و پیش بینی کرد : این طرح تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه ضمن افزایش توان انتقال خطوط برق شاهد کاهش حوادث احتمالی در مجتمع بندری شهید رجایی نیز باشیم.

نظر شما