نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در بازدید از اولین سمپوزیوم نقاشی دیواری عیدانه قشم؛

استفاده از زبان هنر ، انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی را تسهیل می کند

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۸:۰۲:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۲۵۰۴
استفاده از زبان هنر ، انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی را تسهیل می کند
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به همراه حجت الاسلام حاجبی امام جمعه جدید شهرستان قشم، دکتر علی درویش پور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و علیرضا نصری فرماندار شهرستان از محل برگزاری نخستین سمپوزیوم نقاشی دیواری عیدانه قشم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در جریان این بازدید اظهار کرد : استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم دینی و فرهنگی توسط منطقه آزاد قشم کاری بسیار شایسته است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ادامه داد : انتقال مفاهیم دینی و ارزشی به زبان هنر یکی از مهمترین نقش های هنرمندان در جامعه است که خوشبختانه سازمان منطقه آزاد قشم به آن توجه ویژه ای نشان می دهد.

براساس این گزارش ، اولین سمپوزیوم نقاشی دیواری عیدانه در شهر قشم به همت سازمان منطقه آزاد قشم و با همراهی چهار گروه از نقاشان و هنرمندان بومی جزیره قشم در فاصله زمانی اعیاد قربان تا غدیر خم فعالیت خود را آغاز کرده است.

این سمپوزیوم با هدف زیباسازی منظر شهری و همچنین ترویج اعیاد و مناسبت های مذهبی با موضوعاتی مرتبط با اعیاد اسلامی توسط چهار گروه در نقاط مختلف شهر قشم در حال برگزاری است.

نقاشی های دیواری آگاهی شهروندان را بالا می برد و با این هنر علاوه بر ایجاد روحیه شادابی و سرزندگی‌، می توان به پایه گذاری رفتارهای درست اجتماعی و همچنین ترویج موضوعات ملی و مذهبی کمک کرد.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد قشم با برگزاری نخستین سمپوزیوم عیدانه نقاشی دیواری شهر قشم، به عنوان ابزار موثر و کارآمد همگام با زیباسازی فضای شهری‌، قدمی برای ترویج فرهنگ و هنر برداشته خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز