معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در هرمزگان

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۰۸:۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۲۵۰۷
دستور وزیر بهداشت برای واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در هرمزگان
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت : وزیر بهداشت دستور واکسیناسیون گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در استان را صادر کرده و به زودی واکسیناسیون کرونا برای این گروه در هرمزگان آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ دکتر محمود حسین‌پور اظهار داشت : تاکنون ۲۵۰ هزار و ۶۵۱ دز واکسن کرونا در هرمزگان تزریق شده که ۲۱۱ هزار و ۱۲ نفر دز اول و ۳۹ هزار و ۶۳۹ نفر دز دوم را دریافت کردند.

وی با اشاره به تلاش همه نیروهای بهداشت و درمان برای تسریع واکسیناسیون کرونا در هرمزگان ، خاطر نشان کرد : به طور میانگین روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر برابر کرونا در استان واکسینه می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : واکسیناسیون گروه سنی پنجاه سال به بالا از روزهای گذشته در هرمزگان آغاز شده و با فراهم شدن امکان ثبت نام گروه سنی ۴۵ تا ۴۸ سال در سامانه سلامت، واکسیناسیون این گروه نیز آغاز می شود.

حسین‌پور داشتن پرونده الکترونیک سلامت این گروه سنی را شرط نام نویسی عنوان کرد و افزود : افراد پس از باز شدن سامانه salamat.gov.ir ، نام نویسی و تنها پس از دریافت پیامک برای واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی واکسیناسیون را از جمله مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان کرد و گفت : در بین شهرستان های استان، بشاگرد با تزریق بیش از ۸۰ درصد واکسن در افراد بالای ۴۸ سال رتبه اول و شهرستان جاسک با ۳۵ درصد کمترین استقبال را در میان شهرستان های هرمزگان از واکسیناسیون دارد.

دکتر حسین‌پور با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان تاکید کرد: در این شرایط همه افراد باید پس از دریافت پیامک ، جهت انجام واکسیناسیون به مراکز درمانی مراجعه کنند ، زیرا که اجتناب برخی ها از انجام واکسیناسیون، می تواند موجب طغیان دوباره این ویروس در جامعه شود و بسیاری را به گام مرگ ببرد.

وی آمار فوتی های کرونا در هرمزگان در شبانه روز گذشته را ۱۳ نفر اعلام کرد و افزود : با احتساب این شمار، مجموع فوتی های کرونا در استان به یک هزار و ۶۲۹ نفر رسیده است و وضعیت ۳۰ نفر از بستری های کرونا در هرمزگان بسیار وخیم گزارش شده و پزشکان امید چندانی به بهبودی آنها ندارند.

نظر شما