استاندار هرمزگان:

۸۱۴ واحد مسکن محرومان در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۰۸:۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۲۱۳۵۳۵
۸۱۴ واحد مسکن محرومان در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسید
استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۸۱۴ واحد مسکن محرومان در هرمزگان به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفت ، گفت : ۲ هزار و ۱۸۶ واحد مسکن محرومان در هرمزگان تا دهه فجر سال جاری به صورت کامل تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، در آیینی که به‌ صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد ، بهره برداری از واحدهای مسکن روستایی محرومان در 19 استان کشور آغاز شد.
 
استاندار هرمزگان پس از این آیین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص بهسازی ، نوسازی و مقاوم سازی واحدها ، گفت : در هشت سال گذشته ، ۱۴ هزار و ۸۱۱ واحد با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی و تسهیلات بانکی ، بازسازی ، بهسازی و نوسازی شدند.
 
وی افزود : در قالب طرح ویژه مسکن روستایی نیز در هشت سال گذشته، حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد با اعتباری نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان و در مجموع ۲۹هزارو ۴۱۱ واحد با اعتباری حدود ۷۱۳ میلیارد تومان در هرمزگان از محل منابع  دولتی و تسهیلات بانکی بهسازی، نوسازی و مقاوم سازی شده است.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به مقاوم سازی ۱۰۶هزار واحد مسکن روستایی، گفت: مقاوم سازی ۸۶ هزار واحد توسط دولت و ۲۰ هزار واحد توسط خود مردم صورت گرفته است.
 
دکتر همتی بیان داشت: با احتساب مجموع تلاش های صورت گرفته، ۵۷ درصد منازل روستایی از کیفیت لازم برخوردار است و در دولت بعدی نیز با توجه ویژه‌ای که به روستاها و بخش مسکن خواهد شد، به طور قطع این شاخص بهبود خواهد یافت.
 
وی، خاطرنشان کرد: دی ماه سال گذشته کلنگ احداث سه هزار واحد مسکن محرومان در شهرستان بشاگرد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به زمین زده شد که طی این مدت کوتاه و همزمان با اعیاد قربان و غدیر، ۸۱۴ واحد آماده بهره‌برداری و تحویل به خانواده‌ها است.
 
دکتر همتی گفت: از مجموع سه هزار واحد، عملیات اجرایی یک هزار و ۷۸۶واحد آغاز شده است و ۲هزار و ۳۶۳ متقاضی، با بانک قرارداد منعقد کرده اند.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به محل تأمین منابع اعتباری برای ساخت این واحدها، گفت: در مجموع ۸۰میلیون تومان به متقاضیان تسهیلات اعطا می شود که ۳۰میلیون تومان از این منابع به صورت بلاعوض و ۵۰میلیون تومان هم در قالب تسهیلات چهاردرصدی است.
 
دکتر همتی همچنین گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده توسز حوزه معاونت عمرانی استانداری و هماهنگی انجام شده با دستگاه های مربوطه از جمله بنیاد مسکن هرمزگان و بهره گیری از توان برخی نهادها از جمله نیروی دریایی سپاه، به تدریج و تا دهه فجر سال جاری، کل این واحدها تکمیل و به بهره برداری می رسد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز