استاندار هرمزگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس:

تعامل و هماهنگی ستاد نماز جمعه با ستاد مدیریت بیماری کرونا قابل قدردانی است

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۷:۵۴:۲۷
کد خبر: ۱۲۱۴۵۵۸
تعامل و هماهنگی ستاد نماز جمعه با ستاد مدیریت بیماری کرونا قابل قدردانی است
استاندار هرمزگان گفت: تعامل و هماهنگی ستاد نماز جمعه با ستاد مدیریت بیماری کرونا قابل قدردانی است.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس و اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه، با اشاره به شرایط قرمز شیوع کرونا در استان، ضمن قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان در خصوص حمایت از مصوبات ابلاغی ستاد مدیریت بیماری کرونا و عدم برگزاری نماز جمعه و مراسم های مذهبی ، اظهار داشت : عدم برگزاری نماز جمعه و مراسمات مذهبی در شرایط قرمز شیوع کرونا، تصمیم عالمانه‌ و مناسبی بود که توانست بخش عمده ای از دغدغه ستاد استانی مقابله با کرونا را رفع کند.
 
وی افزود : نحوه برخورد و نوع نگاه متعالی نماینده ولی فقیه در استان به موضوعات کلان، برای مجموعه مدیران استان همیشه به مثابه یک پشتوانه قوی بوده و هست.
 
استاندار هرمزگان با بیان اینکه برگزاری نماز جمعه خیر و برکات فراوانی را به همراه دارد ، گفت : با رویه پیش رو و واکسینه شدن افراد 45 ساله به بالا در استان و همچنین در صورت رعایت الزامات و دستورالعمل های بهداشتی از سوی آحاد مردم، این امیدواری وجود دارد که شرایط استان تا مهر ماه به شرایط قبل از شیوع کرونا برگردد.
 
دکتر همتی، بهره گیری از ظرفیت نیروهای جوان و انقلابی در مسئولیت های مختلف را از جمله  ویژگی های ارزشمند نماینده ولی فقیه در استان برشمرد و تصریح کرد: با مجموعه اقداماتی که در مدت زمان انتصاب نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفته است، می توان گفت منویات مقام معظم رهبری در این استان به طور کامل اجرایی کرده است.
 
وی، ارتباط چهره به چهره و نزدیک با مردم را یکی از سیاست های مهم مجموعه مدیران عالی دولت در استان برشمرد و افزود: علی‌رغم شرایط شیوع کرونا، برای حل مشکلات مردم، اعتنایی به روز تعطیل و غیرتعطیل نکردیم و هر چقدر مقدور بوده است در کنارمردم بودیم؛ مشکلات زیاد است و هر روز هم نیازهای متفاوت و جدیدی به آن افزوده می شود، لذا باید شب و روز کار کرد و آنچه را که در توان مالی و اجرایی دولت است عملیاتی کرد.
 
دکتر همتی با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا، فعالیت های عمرانی و عملیات توسعه تجهیزات و فضاهای بیمارستانی همچنان تدوام داشته است، اضافه کرد: بازاریان و کسبه شرایط سختی را در 18 ماه گذشته پشت سر گذاشته اند و با توجه به مشکلاتی که این قشر دارند، تا جایی که ممکن باشد، صنوف را تعطیل نخواهیم کرد اما تا زمانی که عمده مردم واکسن دریافت نکرده اند، باید رعایت دستورالعمل ها و پروتکل ها از جمله ماسک زدن، فاصله اجتماعی، پرهیز از برگزاری مراسم ختم، عروسی و دورهمی ها، با قوت ادامه داشته باشد؛ اگرچه پس از دریافت واکسن نیز استفاده از ماسک همچنان یک ضرورت است.
 
وی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل ائمه جمعه در سراسر استان، خاطرنشان کرد: نقش ائمه جمعه و جماعت در تحکیم آموزه های فرهنگی و ترغیب مردم به رعایت پروتکل ها بسیار مهم است و باید همچنان این تعامل و حمایت ادامه داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به روزهای پایانی خدمت دولت دوازدهم، تصریح کرد: در شرایط دو محدودیت بزرگ کرونا، تحریم های تمام عیار و جنگ اقتصادی، این دولت موفق شد کشور را بدون اتکا به درآمدهای نفتی اداره کند.
 
دکتر همتی گفت: تنها دست یاری‌گر خداوند متعال است که این کشور را از گزند آفات دشمنان مصون نگه داشته است.
 
حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده نیز در این آیین، از تلاش های مجدانه استاندار هرمزگان در روزهای سخت شیوع کرونا قدردانی کرد و اظهار داشت: در شرایط سخت شیوع کرونا، کارهای بزرگی در استان در حال انجام است و در حالی که بسیاری از استان‌ها امروز درگیر مشکلاتی مانند کمبود برق هستند، ولی الحمدلله استان هرمزگان در حوزه برق در شرایط خاص نیز کمترین مشکل را داشت.
 
وی افزود: در حوزه آب نیز با تدابیر و پیش‌بینی‌هایی که در خصوص احداث آب شیرین کن ها صورت گرفت، استان هرمزگان امروز کمترین مشکل را دارد و طبیعتاً این را ما می بینیم و مردم هم متوجه هستند.
 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان ضمن قدردانی از استاندار و مجموعه مدیران استانی، خاطرنشان کرد: این موفقیت حاصل زحمات، تلاش‌ها و تدابیری است که پیش از این اتخاذ شده است و شرایط وضعیت موجود استان در مجموع خوب است.
 
حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده، با اشاره به توسعه فضاهای بیمارستانی نیز گفت: اگرچه به‌واسطه شرایط شیوع کرونا در حوزه بیمارستانی خیلی عقب بودیم اما طی این مدت حرکت رو به جلویی داشتیم و وضعیت بیمارستان‌ها متناسب با شرایط فعلی مهیا و بهسازی شد و حضور استانداری خلاق و مدیری که همیشه برای ارتقاء بخش های مختلف تلاش کرده، عامل اصلی پیشرفت در این حوزه بوده است.
 
وی، همچنین اهتمام استاندار برای حضور در صف اول نماز جمعه را بسیار ارزنده دانست و اظهار امیدواری کرد با عبور از شرایط کرونا، جنگ اقتصادی و ایجاد گشایش و رونق معیشت، انقلاب اسلامی از این مرحله تاریخی نیز عبور کند و وارد مرحله پیشرفت و بالندگی بیشتر شود.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس، همچنین گفت: اگر لطف و عنایت خاص خداوند متعال و ولی الله الاعظم نبود، با این همه فشارها و مشکلاتی که از ناحیه دشمنان متوجه انقلاب و مردم ما بود، شرایط از این هم سخت تر بود.
 
استاندار هرمزگان در پایان این دیدار، به مناسبت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه در بندرعباس با اهدا لوح سپاس و هدایایی تجلیل کرد.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز