استاندار هرمزگان مطرح کرد:

ارائه پیشنهاد تشکیل شورای عالی جزایر استان

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۰۷:۵۷:۵۹
کد خبر: ۱۲۱۴۵۶۱
ارائه پیشنهاد تشکیل شورای عالی جزایر استان
استاندار هرمزگان از تنظیم و تدوین پیشنهاد تشکیل شورای عالی توسعه جزایر خبر داد و گفت : این شورای عالی در صورت موافقت رئیس جمهور، به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان تشکیل خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ، دکتر فریدون همتی در نشست بررسی مسائل سه جزیره ابوموسی ، تنب بزرگ و تنب کوچک با اشاره به نتایج برگزاری این نشست ، از تدوین پیشنهاد تشکیل شورای عالی جزایر طی هفته آتی خبر داد و اظهار داشت : در قالب این پیشنهاد و در صورت موافقت رئیس جمهور، این شورای عالی به صورت منظم و ماهانه برای بررسی مشکلات و میزان پیشرفت پروژه ها در 14 جزیره استان هرمزگان تشکیل و دستگاه‌های اجرایی گزارش کار خود را ارائه می کنند.
 
وی با بیان اینکه این کارگروه به منظور سیاست گذاری کلان در حوزه جزایر استان و با حضور معاون رئیس جمهور و برخی از وزرا تشکیل خواهد شد ، افزود : توسعه ، پشتیبانی ، تحرک اقتصادی و افزایش پهنه مسکونی و گردشگری جزایر ، یکی از الزامات و ضروریات است که باید در دوره جدید مورد توجه قرار بگیرد و در قالب یک سیاست گذاری خاص، برنامه توسعه جزایر در چهار سال آینده تنظیم و تدوین شود.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به تجربیات چهار سال اخیر در حوزه جزایر، گفت: اگر بخواهیم در جزایر استان تحول جدی و پرشتاب صورت بگیرد، باید ساختار و برنامه هایی که در شورای توسعه جزایر یا کارگروه توسعه جزایر استان پیش‌بینی می شود مورد حمایت دولت قرار بگیرد تا دستگاه‌ها از قدرت و اختیارات کافی برخوردار باشند. 
 
همتی، توسعه ظرفیت ها به منظور افزایش سرمایه‌گذاری در جزایر استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: با حمایت از بخش تولید و گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت خدادادی، می توان زمینه تحول در این مناطق را سرعت بخشید.
 
استاندار هرمزگان همچنین از طرح مشکلات مربوط به چند سرمایه گذار و ارائه راهکارهای لازم به منظور حل مشکلات این سرمایه گذاران خبر داد و افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده، هم اکنون چهار پرواز رفت و برگشت به صورت هفتگی در مسیر ابوموسی _ بندرعباس انجام می شود که تلاش داریم این پروازها به صورت روزانه انجام شود و از ظرفیت شناورها نیز برای جابه‌جایی بار و مسافر استفاده خواهد شد.
 
همتی، تقویت بخش اورژانس بیمارستان ابوموسی و همچنین حضور مستمر پزشک متخصص زنان و زایمان در جزیره را از جمله مصوبات این نشست اعلام کرد و گفت: ثبت احوال نیز باید پشتیبانی لازم را برای ثبت تولد نوزادان در ابوموسی انجام دهد.
 
استاندار هرمزگان گفت: دستورات لازم به منظور توسعه ظرفیت بخش برق و آب در جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک به دستگاه های مربوطه داده شد و در جلسات بعدی، مشکلات جزایر دیگر استان نیز با حضور دستگاه های مربوطه مورد رسیدگی و پشتیبانی قرار خواهد گرفت.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز