مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت :

افزایش موارد کرونا در استان حاصل تجمعات مناسبتی، اعیاد و انتخابات است

۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۰۹:۲۵:۴۴
کد خبر: ۱۲۱۵۱۲۱
افزایش موارد کرونا در استان حاصل تجمعات مناسبتی، اعیاد و انتخابات است
مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت در سفر به بندرعباس گفت : وضعیت بیماری کرونا در هرمزگان به دلیل داشتن مرزهای هوایی، دریایی، صنایع پتروشیمی از جمله پارسیان و سه جزیره گردشگری و مسافر پذیر دارای شرایط متفاوتی نسبت به سایر استانها است و نیازمند توجه خاص است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ محمد اسماعیل مطلق افزود : با توجه به همه گیری سوش های مختلف کووید از جمله چینی، انگلیسی و اخیرا نوع دلتا در هرمزگان شاهد وضعیت افزایشی بیماری در این استان هستیم هر چند همه استانها درگیر این پیک افزایشی هستند ولی در برخی استانها شدت و ضعف بیماری متفاوت است.

وی عنوان کرد : خوشبختانه در شرایط موجود در هرمزگان به گونه ای رفتار شده که صدمات و مرگ و میر نسبت به سایر استانها کمتر است.

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه سطح سواد سلامت مردم استان در بررسی های انجام شده نسبت به این بیماری بالا است تصریح کرد: مردم هرمزگان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند و البته باید این میزان بیش از این باشد.

مطلق ابراز کرد: در بررسی ها نشان می دهد 82 درصد مردم هرمزگان ماسک می زنند و بهداشت فردی رعایت را می کنند؛ میزان فاصله گذاری اجتماعی در این استان نیز 60 تا 65 درصد برآورد شده است.

وی بیان کرد: در بحث پوشش واکسیناسیون بالای 50 سال 75 درصد انجام شده و کماکان گروهای سنی واجدشرایط، اساتید، طلاب، معلمین، زندانها در هفته جاری و هفته آینده تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند؛ همچنین واکسیناسیون زیر 45 ساله ها نیز بزودی آغاز خواهد شد.

مطلق با اشاره به اهمیت کنترل سوش جدید دلتا در استان گفت: این نوع سوش نیازمند واکسیناسیون بالای 75 درصد است؛ با توجه به کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در بین مردم لازم است با افزایش 80 درصدی سطح سواد مردم نسبت به اجرای پروتکل های بهداشتی و آموزش سواد سلامت از افزایش موراد ابتلا جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد : نظر ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در تهران قرنطینه کامل دو هفته ای سه جزیره قشم، کیش، هرمز و حتی شهر بندرعباس است و در کنار آن واکسیناسیون اجرای پروتکل های بهداشتی و آموزش ها در خانواده ها است تا شاهد کنترل بیماری باشیم.

مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت : متاسفانه تجمعات شامل برگزاری مراسم عروسی و عزا و همچنین مناسبت های عید قربان عید غدیر انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تاثیر بسزایی در افزایش موارد بیماری داشت.

وی خاطر نشان کرد: باید برای کنترل و مهار بیماری کووید بین سه تا 5 سال برنامه ریزی کرد؛ همه مردم باید به ویژه برای اجرای پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی کنند تا انشاالله شاهد مهار کامل بیماری باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز