« نوبانی» شهردار بندرعباس شد

۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۲۰:۰۴:۳۵
کد خبر: ۱۲۱۸۰۱۷
« نوبانی» شهردار بندرعباس شد
در سومین جلسه علنی اعضای شورای ششم شهر بندرعباس، مهدی نوبانی برای مدت چهار سال به عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شد.

 به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ،  امروز دوشنبه « ۱۸ مرداد ماه » ، مهدی نوبانی با رای اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس از میان شش گزینه کاندید شده، برای تصدی کرسی شهرداری بندرعباس انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، ابتدا هفت گزینه برای تصدی این پست مطرح بود که صبح روز یکشنبه حسین اخلاقی به عنوان یکی از کاندیداها انصراف خود را اعلام کرد و بدین ترتیب شش کاندیدای دیگر به نام‌های سیدناصر اشرفی، علی تیماس، عباس کمالی، محمد مالکی‌زاده، محمد محسنی و مهدی نوبانی برنامه‌های پیشنهادی خود را در صحن علنی ارایه کردند.

بر اساس رای گیری نهایی صورت گرفته، مهدی نوبانی با 10 رای موافق و یک رای ممتنع، به عنوان شهردار بندرعباس انتخاب شد.

گفتنی است ؛ پیش‌تر نیز اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس در نخستین جلسه علنی خود عبدالحسین ارجمند را به عنوان سرپرست شهرداری بندرعباس انتخاب کرده بودند که تا زمان صدور حکم مسئولیت شهردار جدید، در جایگاه سرپرستی شهرداری مشغول فعالیت خواهد بود.

اضافه می‌شود، شهردار جدید بندرعباس پس از امضای حکم انتصاب از سوی وزیر کشور دولت سیزدهم، به طور رسمی و قانونی فعالیت خود را آغاز می‌کند. براساس تبصره سه ماده 71 قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، انتصاب شهرداران در شهرهای با جمعیت بیشتر از 200 هزار نفر و مراکز استان بنا به پیشنهاد شورای شهر و حکم وزیر کشور و در سایر‌ شهرها به پیشنهاد شورای شهر و حکم استاندار صورت می‌گیرد.

رزومه شهردار جدید بندرعباس، مهدی نوبانی متولد اول مهرماه سال ۱۳۵۷ بندرعباس دارای کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی و کارشناسی مهندسی معماری است.

وی سابقه فعالیت در شرکت اعتماد تجارت میثاق وابسته به وزارت دفاع، معاونت خدماتی و رفاهی و پشتیبانی کارکنان سپاه امام سجاد(ع) و ریاست سازمان بسیج مهندسین هرمزگان را در کارنامه دارد.

رئیس هیات های ورزشی کشتی، تیراندازی و اسکواش نیز بخش دیگری از مسئولیت های پیشین نوبانی است که به عنوان سی و هفتمین شهردار بندرعباس انتخاب شده است.

نظر شما