مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد :

موسسات خیریه از پرداخت مالیات معاف شدند

۱۴۰۰/۰۵/۱۹ - ۰۷:۴۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۱۸۰۶۹
موسسات خیریه از پرداخت مالیات معاف شدند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان از معافیت مالیاتی موسسات خیریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ هادی ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت : موسسات خیریه یکی از تشکل هایی هستند که در راستای افزایش تعاون و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه تلاش می کنند از این رو لازم است حمایت هایی نیز از طرف دولت به آن اختصاص داده شود.

وی افزود : یکی از اقدامات مثبتی که در راستای حمایت از موسسات خیریه انجام شد رونمایی از سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی بود بود که طی آن موسسات خیریه می توانند جهت معافیت از پرداخت مالیات درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد : سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه در تاریخ 9 مرداد و در جهت اجرای بند ح تبصره 17 قانون بودجه سال 99 و تبصره 17 قانون بودجه 1400 رونمایی شده است.

ابراهیمی عنوان کرد : کلیه موسسات خیریه به منظور برخورداری از معافیت مالیاتی بایستی از تاریخ 10 مرداد 1400 به بعد؛ حمایت ها و کمک های نقدی خود را به صورت حواله الکترونیکی سانتا یا پایا و با درج شناسه 14 رقمی در قسمت شناسه پرداخت پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد : یکی از مزایای این سامانه ایجاد شفافیت در مراودات مالی موسسات خیریه و افزایش اعتماد عمومی نسبت به آن ها است.

نظر شما