عضو شورای شهر بندرعباس :

بافت فرسوده دغدغه شورا است /صنایع غرب عوارض آلایندگی را پرداخت کنند

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۶:۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۲۲۰۵۸۱
بافت فرسوده دغدغه شورا است /صنایع غرب عوارض آلایندگی را پرداخت کنند
عضو شورای شهر بندرعباس در پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری با اشاره به اینکه در حوزه مسائل شهری، مسئله بافت فرسوده از دغدغه ی جدی شورا و مردم است ، گفت : تاکنون تلاش‌هایی در جهت احیای بافت‌های فرسوده صورت گرفته است اما بر اساس اعلام شرکت بازآفرینی شهری در سال ۱۳۹۹، ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که نسبت به سال ۱۳۹۶ در این رقم تغییری ایجاد نشده است و آمارها حکایت از برابری سرعت نوسازی با سرعت ایجاد فرسودگی دارد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، احمد کناری نژاد، افزود: مشکلات زیست محیطی، مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات امنیتی، مشکلات کالبدی و عدم تحرک اقتصادی از جمله مشکلات بافتهای فرسوده است که ساکنان این مناطق را در زمینه دریافت سند مالکیت نیز با مشکل مواجه کرده است و همچنین به دلیل مشکلات اقتصادی بسیاری از ساکنان این محلات، مردم این مناطق توانایی پرداخت هزینه های مربوط به بازسازی و نوسازی را ندارند.

به گفته وی موضوع احیای بافت های فرسوده شهری، نیازمند همکاری همه نهادهای دولتی، غیردولتی و خدماتی و پیگیری در سطح کلان و ملی در راستای توسعه متوازن محلات است .

کناری نژاد ،تصریح کرد: با توجه به شیوع سویه های جدید ویروس کرونا، افزایش قدرت انتقال و تشدید عوارض آن، ضروری است کلیه شهروندان، جهت مدیریت پیک پنجم این همه گیری، رعایت تمام پروتکل های بهداشتی را به عنوان بهترین راه پیشگیری در شرایط حاضر تا تکمیل فرایند واکسیناسیون همگانی، به صورت جدی مد نظر قرار دهند.

این عضو شورا عنوان کرد: از شهردار منتخب انتظار داریم حال که با کسب اکثریت آرا، سکاندار مدیریت شهر بندرعباس شده است، همواره شایسته سالاری را خارج از هرگونه تفکر جناحی و یا فشارهای درونی و بیرونی، مبنا و ملاک تصمیم‌گیری‌های خود قرار دهد و با بهره‌گیری از ظرفیت پرسنل توانمند شهرداری، تعامل با دستگاه‌های اجرایی و همچنین برنامه‌ریزی جهت تقویت مشارکت های مردمی در مدیریت شهری، در خدمات رسانی مطلوب به شهروندان و رفع مشکلات شهر بندرعباس، کوشا باشد.

وی با اشاره به اینکه از همه مسئولین اعم از استاندار، فرماندار، نماینده ولی فقیه استان، نمایندگان مجلس و مدیران دستگاه های اجرایی انتظار همراهی بیشتری داریم، مطرح کرد : آنها با همراهی، انسجام، هماهنگی و نگاه سیستمی ما را در تحقق هدف مدیریت یکپارچه شهری که خود از گام های اولیه در رسیدن به توسعه پایدار شهری است، یاری رسانند.

کناری نژاد ابراز کرد: به عنوان نماینده مردم، یکدل و همبسته با دیگر اعضای محترم شورا، فاتحان خط قرمز خود را منافع و حقوق شهروندان و پرسنل شهرداری به عنوان رکن اصلی در پیشبرد بهتر امور می‌دانیم و در خصوص این مسئله با هیچ نهاد و مسئولی تعارف نداریم.

وی در رابطه با دغدغه های نیروهای شهرداری خاطرنشان کرد: اولین دغدغه این نیروها نیاز به عدالت در سیستم اداری است ، پرسنل زمانی می توانند در مسیر خدمت به مردم گام بردارند که از آرامش و امنیت شغلی برخوردار باشند.

عضو شورای شهر بندرعباس اشاره کرد: شایسته سالاری و عدالت حکم می کند که افراد در جایگاه متناسب با توانمندی ها و شایستگی های خود قرار گیرند.

کناری نژاد دومین دغدغه پرسنل شهرداری را موضوع تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی و پیمانی دانست و از شهردار مناطق درخواست کرد : در راستای پیگیری موضوع تغییر وضعیت نیروها، فهرستی از نیروها و سوابق کاری آنها را گردآوری و اقدامات لازم را با لحاظ قانون و عدالت، انجام دهند .

وی به پرداخت بیمه و مطالبات حقوقی کارکنان در بازه های زمانی به عنوان سومین دغدغه کارکنان شهرداری اشاره کرد .

عضو شورای شهر بندرعباس یادآور شد : هر چند در بحث کاهش توان مالی شهرداری تردیدی وجود ندارد اما می‌توان در این راستا، تدابیری اندیشید که از طریق کاهش هزینه‌های جاری شهرداری و ایجاد برنامه عملی در زمینه کسب درآمد پایدار موجبات تقویت بنیان مالی شهرداری را فراهم کرد.

وی ادامه داد: در این زمینه می‌توان از نظر صاحب‌نظران ، مشاوران خبره و کارکنان شهرداری استفاده و با عنایت به قوانین موجود در این مهم اقدامات لازم را انجام داد.

کناری نژاد به روز رسانی و یکسان سازی حقوق را نیز از دیگر دغدغه‌های پرسنل شهرداری دانست و گفت: چرا که میسر نشدن این امر، می‌تواند دل سردی و کاهش راندمان فعالیت و در نتیجه کاهش تعهدات شغلی نیروها نسبت به فعالیت خود را به دنبال داشته باشد. در این زمینه استفاده از نیروهای برابر پایه شغلی و یا اصلاح وضعیت می‌تواند موجب حل مشکل باشد.

کناری نژاد در پایان خاطرنشان کرد: مطالبه از صنایع غرب بندرعباس در راستای پرداخت عوارض آلایندگی به استناد تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، در راستای احقاق حقوق شهروندان است. زیرا اجرای پروژه‌های مختلفی که توسعه شهر را به دنبال دارد، از محلات پرداخت مالیات و عوارض امکان پذیر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز