مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان هرمزگان :

سهمیه واکسن آنفلوانزا هرمزگان مشخص شده است / توزیع سهمیه بعد از تعطیلات

۱۴۰۰/۰۷/۰۶ - ۰۷:۴۲:۵۱
کد خبر: ۱۲۳۹۲۹۹
سهمیه واکسن آنفلوانزا هرمزگان مشخص شده است / توزیع سهمیه بعد از تعطیلات
مدیر داروی معاونت غذا و داروی استان هرمزگان در خصوص توزیع واکسن آنفلوانزا در استان گفت :واکسن آنفلوانزا فعلا وارد استان هرمزگان نشده بلکه تحویل یکی از شرکت های دارویی در کشور شده است که پس از مشخص شدن نحوه توزیع کشوری ، به زودی پس از تعطیلات در استان توزیع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، حمید رضا زارعی در پاسخ به سوال اینکه تزریق از چه زمانی شروع می شود گفت: با مشخص شدن نحوه توزیع و وارد شدن واکسن به استان  تزریق واکسن ها اغاز می شود.

وی در خصوص راهکار جهت رفع مشکل مربوط به کمبود واکسن در داروخانه های استان گفت: در هر مرحله نسبت به میزان واردات واکسن آنفلوانزا در کشور ، سهمیه استان ها مشخص میشود ، و به تدریج با افزایش واردات واکسن سهمیه استان ها نیز افزایش خواهد یافت.

زارعی در خصوص ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا گفت: با توجه به افزایش نکات بهداشتی استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی موارد ابتلا به آنفلوانزا   به شدت کاهش یافته لذا عموم مردم نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا ندارند و تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی به میزان بسیار قابل توجهی ریسک ابتلا به آنفلوانزا کاهش می یابد ، کما اینکه در سال گذشته تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا بسیار کمتر از مدت مشابه در سال های قبل بود و به هیچ عنوان طغیان بیماری نیز رخ نداد .

بنابراین  توصیه می شود تنها مادران باردار و برخی از بیماران خاص و با نظر پزشک نسبت به  تزریق این واکسن اقدام نمایند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز