اتفاقی تاریخی در ورزش حرفه ای هرمزگان؛

ورود ۱۵۰ میلیارد تومان به چرخه ورزش

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ - ۰۶:۴۵:۵۱
کد خبر: ۱۲۴۴۹۴۹
ورود ۱۵۰ میلیارد تومان به چرخه ورزش
در اتفاقی تاریخی ورزش حرفه ای هرمزگان که سال هاست با مشکل هزینه کرد به ویژه از سوی بنگاه های اقتصادی مواجه است، این بار در مسیر گشودن در هایش به سوی تزریق منبع مالی مناسبی برای حیات جدید خود است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، از ابتدای سالجاری بود که زمزمه تشکیل شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان هرمزگان با حضور تعدادی از بنگاه های اقتصادی استان از سوی فریدون همتی، استاندار هرمزگان مطرح و سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و در حالی که قرار بود در رشته فوتبال چمنی به فعالیت بپردازد با فعالیت در پنج رشته دیگر حیات خود را آغاز کرد.

بسکتبال مردان در لیگ برتر، فوتسال بانوان در لیگ برتر، هندبال، والیبال ساحلی و  قایقرانی پنج رشته ای هستند که تاکنون از سوی این شرکت قرار است در سطح حرفه ای فعالیت خود را آغاز کنند.

اما شاید  این اتفاق تاریخی قدم مبارکی را بتوان برای ورزش حرفه ای هرمزگان قلمداد کرد. در این تفاهم نامه که به امضای استاندار هرمزگان و مدیرعامل فولادمبارکه اصفهان به نمایندگی از زیرمجموعه خود فولاد هرمزگان رسیده است قرار است مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از سهم مسئولیت های اجتماعی فولاد هرمزگان به شرکت فرهنگی ورزشی صنایع پشتیبان جهت حمایت از تیم های ورزشی و همچنین توسعه و بهسازی زیرساخت های ورزشی اختصاص یابد.

اتفاقی که قرار است سالیانه با افزایش ۱۰ درصدی در این بودجه پرداختی همراه باشد و می تواند بدن خسته و ترک خورده ورزش حرفه ای هرمزگان را در سایه غفلت و خواب زدگی اکثر بنگاه های اقتصادی و مسئولانش این بار به همت فریدون همتی، استاندار هرمزگان و فولاد هرمزگان به خود آید و جان تازه ای بگیرد.

حال باید منتظر ماند و شاهد بود این تفاهم نامه که به ثبت رسیده و بخشی از آن هم رنگ و بوی عملیاتی به خود گرفته سبب رشد در ورزش حرفه ای هرمزگان خواهد شد یا بازهم با کم کاری و شاید ممانعت برخی مسئولان بازهم دیوارهای سربه فلک کشیده شان مانعی جدی برای حمایت از ورزش حرفه ای خواهد شد؟!

نظر شما