رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان درخواست کرد :

الکترونیکی کردن قراردادهای تسهیلات توسط بانک ها / دولت یارانه انرژی برای تولید کنندگان در نظر بگیرد

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۸:۲۹:۵۴
کد خبر: ۱۲۴۷۶۵۱
الکترونیکی کردن قراردادهای تسهیلات توسط بانک ها / دولت یارانه انرژی برای تولید کنندگان در نظر بگیرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در نشستی خبری با بیان اینکه تولید را باید در عمل حمایت کنیم ، درخواست کرد : دولت یارانه انرژی ( آب ، برق ، گاز مصرفی) برای تولید کنندگان در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، محمدرضا صفا افزود : به مردم هرمزگان قول می‌دهم که اتاق بازرگانی هرمزگان در آینده‌ای نزدیک جزء 10 اتاق برتر کشور شود.

صفا از عملکرد اتاق بازرگانی  به برگزاری نشست با سفیر فرانسه و مالزی و وبینارهایی با اتاق‌های هرات، پرتغال، قزاقستان، سنگال و ... و تفاهم‌نامه‌هایی نیز به‌منظور همکاری بیشتر منعقد شده و خواهد شد، اشاره کرد .

وی با اشاره به اینکه تعداد ۱۲ کمیسیون تخصصی به عنوان اتاق فکر بخش خصوصی با توجه به نیازهای استان شکل گرفته است ، عنوان کرد : کمیسیون‌ها به عنوان بازوان مشورتی اتاق برای خروج بخش خصوصی از مشکلات عمل می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه با توجه به نیازهایی که داریم با اتاق‌های بازرگانی کشور نیز ارتباط می‌گیریم، یادآور شد : با توجه به پتانسیل‌های فراوان در هرمزگان ۹ تشکل در زمینه‌های مختلف اقتصادی ایجاد شده و حمایت‌های قابل‌توجهی نیز در جهت تأمین رفاه تشکل‌های زیرمجموعه انجام شده است.

صفا با اشاره به اینکه  اتاق بندرعباس در گذشته واحد پژوهش نداشته که در این دوره ایجاد شده و در خصوص مسائل مختلف گزارش‌های جامعی را به سمع و نظر فعالین اقتصادی رسانده است، خاطر نشان کرد : شورای گفت‌وگو اتاق بازرگانی هرمزگان امروز در رتبه ۱۱ قرار گرفته است.

این مسئول اذعان داشت : افرادی که در پارلمان بخش خصوصی فعالیت می کنند هیچ دریافت مالی ندارند و این پارلمان در سال‌های اخیر دچار تحولات خوبی شده است بطور مثال از زمانی که کار خود را آغاز کردیم تنها ۵۴۸ کارت بازرگانی در استان موجود بود که امروز به یکهزار و ۶۰۰ کارت رسیده است.

وی با بیان اینکه مرکز داوری اتاق بازرگانی دارای صلاحیتی اختصاصی برای رسیدگی به اختلافات تجاری و اقتصادی است، توضیح داد : کارگروهی با هدف توسعه مرکز داوری شکل دادیم و ۱۹ فقره تفاهم‌نامه با اتحادیه‌ها و صنوف مختلف منعقد کردیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با اشاره به این موضوع که استان هرمزگان در درآمدزایی پنجمین استان کشور است اما در زمینه محرومیت نیز در رتبه سوم قرار دارد، ادامه داد:  استاندار هرمزگان دردآشنای تولید است و با تجربه خود می‌تواند استان را به رونق اقتصادی برساند بنابراین امیدوارم این آمار با حضور مهندس مهدی دوستی، تغییر فاحشی داشته باشد.

وی در زمینه کارهای عام‌المنفعه اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت : اتاق بازرگانی در آینده‌ای نزدیک ساختمانی برای بخش تشکل‌های اقتصادی خریداری کرده و ۱۰ مدرسه خواهد ساخت و به نام بازرگانان استان به مردم هرمزگان هدیه خواهد داد .

صفا  با بیان اینکه سودی که برای تولید کنندگان در خصوص تسهیلات در نظر گرفته می شود 18 درصد است اما در عمل بدلیل اینکه 20 درصد از وام را بانک بلوکه می کند خواستار الکترونیکی شدن قراردادهای تسهیلات بانک ها شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز