رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم خبرداد :

تولد نوزاد نارس ۹۰۰ گرمی

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۰۹:۵۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۴۷۷۱۰
تولد نوزاد نارس ۹۰۰ گرمی
رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از تولد نوزاد نارس ۹۰۰ گرمی در هفته سی ام بارداری مادر خبر داد و گفت: این نوزاد دختر، فرزند اول مادر ۱۹ ساله و ساکن در یکی از روستاهای قشم بود که با شکایت اولیه دردهای زایمانی به این مراکز درمانی مراجعه کرد.

 به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، دکتر مریم هروآبادی افزود: این نوزاد ۳ روز به دستگاه کمک تنفسی (NCPAP) متصل بود که بعد از سپری شدن طول درمان سی و دو روزه با حال عمومی خوب و با وزن هزار و ۵۵۰ گرم ترخیص شد.

دکتر فرامرز صادقی متخصص اطفال و پزشک معالج نوزاد در این باره عنوان کرد: در مورد نوزادان نارس چالشهای بسیاری وجود دارد که مهمترین آنها مشکلات تنفسی و سپس تغذیه ای است.

وی با بیان اینکه تولد های کمتر از از ۳۷ هفته نارس اطلاق می شوند، افزود: نوزادان نارس مستعد عارضه هایی از جمله قلبی، بینایی، شنوایی، عقب ماندگی های ذهنی و ... هستند که این مسئله باعث ایجاد هزینه هایی هم برای خانواده و هم برای دولت است لذا بهترین گزینه، پیشگیری از تولد نوزاد نارس میباشد، از جمله مهمترین عوامل تولد نوزاد نارس سن پایین مادر و سوءتغذیه و عدم انجام معاینات در دوران بارداری می باشد.

در پایان رئیس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم از تمامی پرسنل بخش اطفال این مرکز درمانی که با تلاش های شبانه روزی خود بی وقفه در حال خدمت رسانی به جزیره نشینان هستند، تقدیر و تشکر کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز