مدیرکل تعاون، کار و‌رفاه اجتماعی هرمزگان خبر داد :

پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه مربوط به کارفرمایان در طرح مشوق بیمه کارفرمایی/ طرح مشوق بیمه کارفرمایی گامی مهم جهت حمایت از ‌‌فارغ التحصیلان جویای کار است

۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - ۰۹:۳۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۴۸۲۲۵
پرداخت ۲۳ درصد حق بیمه مربوط به کارفرمایان در طرح مشوق بیمه کارفرمایی/ طرح مشوق بیمه کارفرمایی گامی مهم جهت حمایت از ‌‌فارغ التحصیلان جویای کار است
مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ، با بیان اینکه طرح مشوق بیمه کارفرمایی گامی مهم جهت حمایت از ‌‌فارغ التحصیلان جویای کار است گفت: با اجرای این طرح می توانیم بخشی از جامعه فارغ التحصیلان را وارد بازار کار و کسب تجربه کنیم.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، هادی ابراهیمی اظهارداشت: یکی از طرح های خوبی که در جهت حمایت از افراد جویای کار به خصوص فارغ التحصیلان جوانی که به دلیل عدم داشتن تجربه کارفرمایان رغبتی به جذب آن ها نشان‌نمی دهند اجرا می شود طرح مشوق بیمه کارفرمایی است.

وی افزود: اهداف اصلی این طرح تحرک بخشی به بازار کار،‌حمایت از کارفرمایان و صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و ایجاد اشتغال با ترغیب و تشویق کارفرمایان کارگاههای تولیدی و خدماتی با استفاده از نیروی کار جدید است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: مشوق بیمه ای وجهی معادل حق بیمه سهم کارفرما به علاوه ۳ درصد بیمه بیکاری مجموعه ۲۳ درصد است که توسط دولت و اداره کل تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان به حساب کارفرماهایی از این طرح استفاده می کنند واریز می شود.

وی ادامه داد: کلیه کارفرمایان کارگاهها و موسسات در صورت داشتن مجوز فعالیت رسمی، کد بیمه کارگاهی‌و ثبت نام در سامانه ای به آدرس moshavegh.mcld.gov.ir می توانند از امتیازات این‌طرح بهره مند شده و نیروی جدید به کار گیرند.

ابراهیمی تاکید کرد: شرایط نیروی کار مشمول این طرح نیز دارا بودن مدرک لیسانس یا بالاتر‌، داشتن حداکثر ۳۸ سال سن، ثبت نام در سامانه  و مجموع حداکثر سابقه تامین اجتماعی آن کمتر از ۳۶ ماه بودن است.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه کافرمایی که نیروی کار جدید را به جای نیروی کار شاغل در کارگاه که اخراج، مستعفی یا ترک کار نموده است به کار گمارد مشمول استفاده از این طرح نخواهد بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان یادآور شد: این طرح فرصت مناسبی است‌که فارغ التحصیلانی که به دلیل عدم تجربه کاری نمی توانند جذب بازار کار شوند بتوانند مشکل اشتغال خود را حل کرده و وارد بازار کار شوند.

 

 

نظر شما