مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس خبر داد :

افزایش چشمگیر صادرات فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در دوران تحریم‌ها

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۱:۴۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۴۹۹۷۱
افزایش چشمگیر صادرات فرآورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در دوران تحریم‌ها
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس از دستیابی به موفقیت‌های چشم‌گیر صادرات فراورده‌های پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در دوران تحریم‌های ظالمانه خبر داد و افزود: فرصت جذب مشتریان جدید در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان، ایران شدیدتر از گذشته اعمال شده است، فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، «محمدعلی دادور» ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن روز ملی صادرات و عرض خدا قوت به تمام جهادگرانی که با تلاش در جبهه‌ی اقتصادی به دنبال ارزآوری برای کشور و بهبود شرایط اقتصادی و رفاهی مردم هستند، گفت: شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس به عنوان اصلی‌ترین تأمین‌کننده سبد سوخت کشور نقش اساسی در توازن انرژی منطقه ایفا می‌کند و توجه به تأمین نیازهای داخلی و صادرات فراورده ها را مدنظر قرار داده است.

وی تحریم‌های ناعادلانه اقتصادی علیه ایران به ویژه در زمینه صادرات مواد نفتی را در نوسانات شدید قیمت نفت و میزان تقاضا و فروش فراورده مؤثر خواند و تأکید کرد: با این حال توانسته‌ایم با تیکه بر نیروهای متخصص و جوان ایرانی گام مهمی را در جهت گسترش نفوذ در بازارهای جهانی و توسعه صادرات فراورده‌ها برداریم.

دادور عنوان کرد: با توجه به اقداماتی که در راستای مطالعه بازارهای داخلی و جهانی در شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس صورت گرفته است، دستیابی به نتایجی از جمله حفظ موقعیت استراتژیک شرکت، رشد و گسترش فعالیت‌های صادراتی در سطح بازار رقابتی موجود، به کار گرفته شده و موجب فعالیت‌های مثبت و رو به رشدی در راستای بازاریابی، فروش و صادرات فراورده‌های ویژه تولیدی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس شده است.

ایجاد فرصت‌های بیشتر فروش در شرق آسیا

وی افزود: از جمله این موارد می‌توان از مذاکره و تقویت کانال‌های بازاریابی جهت ورود به بازارهای شرق آسیا (کشورهای سنگاپور، چین، ژاپن و کره جنوبی) و در نهایت فرصت جذب مشتریان جدید در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان، ایران شدیدتر از گذشته اعمال شده است، نام برد.

دادور ادامه داد: بدین ترتیب با تلاش گسترده و شبانه‌روزی جوانان متخصص ایرانی در بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، خریداران با وجود محدودیت و ریسک‌های بسیاری که تهدیدکننده آن‌هاست، وارد این بازار شده‌اند و این اقدام تأثیر به سزایی در تسهیل روند ارزآوری به کشور و به دنبال آن دستیابی به اهداف ارزشمند شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، داشته است.

پیش‌بینی نرخ فراورده‌های نفتی و درک چشم‌انداز

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با بیان اینکه پیش‌بینی نرخ فراورده‌های نفتی و درک چشم‌انداز روند این محصولات، یکی از حیاتی‌ترین اقدامات برای ماندگاری و تداوم سیستم BACK CALUCULATE است، اظهار کرد: به منظور برآورد این روند، از الگوریتم‌های پیش‌بینی قیمت‌های جهانی از جمله الگوریتم Neural Network با در نظر گرفتن پیشینه چندین ساله از قیمت‌های فراورده‌های نفتی، عملکرد برنامه‌ریزی قیمت نفت را به صورت چشم‌گیری بهبود بخشیده و تصمیم‌گیری فروش را با خطای کم‌تر و دقت بیش‌تری فراهم کرده استفاده شده است.

دادور با اشاره به اینکه با توجه به بهبود سطح کارایی در این الگوریتم، با استفاده از یادگیری هدایت شده، یک مدل شبکه عصبی برای «پیش بینی ماهانه قیمت فراورده‌های نفتی»، توسعه داده شده است، عنوان کرد: در فرآیند توسعه این مدل، تأثیر انواع متغیرهای فنی و بنیادی، تعداد نرون های لایه ورودی، تعداد لایه‌ها و نرون های پنهان، توابع تبدیل لایه‌ها، پیش‌پردازش مناسب داده‌ها، تقسیمات مختلف داده‌ها برای انتخاب مجموعه‌های آموزش و آزمایش، بهبود یافته و شرایط مناسبی برای پیش‌بینی روند قیمت فراورده فراهم شده است.

وی اضافه کرد: برای بررسی دقیق‌تر سایر عوامل تأثیرگذار بر روند ارزیابی و برآورد قیمت فراورده‌ها، کارگروه تعیین قیمت فراورده‌ها، از طریق دنبال کردن نشریات معتبر جهانی و اخبار و اتفاقات روز، به‌صورت دقیق و مستمر وضعیت بازار نفت و انرژی در داخل و خارج از کشور را بررسی کرده و با جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات کسب شده، به پایش آن‌ها می‌پردازد.

سنجش میزان رضایت مشتریان

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه یافته‌های اخیر علم مدیریت بیانگر اهمیت روزافزون تمرکز بر مشتری و کسب رضایت وی به عنوان یکی از عوامل مهم موفقیت در فعالیت‌های اقتصادی است، تصریح کرد: ارزیابی میزان رضایت مشتریان یکی از اقدامات بسیار مهم سازمان است که طی آن سازمان بایستی اطلاعات مرتبط با درک مشتریان از سیستم را پایش کرده و تعیین کند تا چه میزان قادر به برآورد نیازهای مشتریان بوده است چرا که اگر وضعیت شرکت در این زمینه حالت نامطلوبی باشد، می‌تواند شرکت را با بحران فروش و صادرات مواجه سازد.

وی ادامه داد: در رابطه با این امر مهم مدیریت بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با تنظیم پرسشنامه‌ای از خریداران به کسب اطلاع از درصد میزان رضایت مشتریان در خصوص فرآیند اجرایی فروش و پروسه تحویل فراورده و در برگیرنده سوابق خرید، نیازهای کنونی و آتی مشتری و میزان رضایت مشتریان آنان از این سازمان پرداخت که رضایت 90 درصدی خریداران را نشان داد.

وی اضافه کرد: به منظور بررسی دقیق‌تر وضعیت رسیدگی به شکایات خریداران و پاسخگویی به هرگونه درخواست مطرح شده، جلسات منظم کارگروه ویژه قیمت‌گذاری فراورده‌ها، کمیته دموراژ و ادعای مشتریان و کمیسیون فروش برگزار می شود که هر یک از این جلسات کمک به تصمیم‌گیری هر چه بهتر با رعایت منافع و مصالح شرکت و اخذ رضایت بیشتر مشتریان را همراه داشته است.

معامله موفق فراورده‌های پالایشگاه در بورس انرژی ایران

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس با اشاره به اینکه به دست آوردن سهم چشمگیری از معاملات بورس انرژی ایران یکی از اهداف مهم این سازمان است، عنوان کرد: پس از تعیین مناسب‌ترین قیمت و شرایط برای عرضه فراورده‌ها و اخذ بهترین تصمیم در شرایط حساس این بازار عظیم و پر رقابت با در نظر گرفتن منافع خریدار و فروشنده تا حدودی به این مهم دست یافته‌ایم.

وی بیان کرد: بدین ترتیب شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در تابستان امسال مجموعاً تعداد 28 عرضه از 3 محصول ویژه تولیدی پالایشگاه (نفتای سبک، نفتای میانی، حلال 402) را در دو رینگ داخلی و بین الملل منتشر و عرضه کرد.

فروش فراورده‌های ویژه تولیدی پالایشگاه

دادور افزود: مدیریت بازاریابی و فروش شرکت با تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش در سال‌های گذشته و در راستای تحقق اهداف شرکت و خط مشی‌های تعیین شده مالی با مد نظر قراردادن محدودیت‌های احتمالی و بروز اتفاقات پیش‌بینی نشده مؤثر بر فرآیند عرضه و فروش، از ابتدای سال جاری برنامه فروش را با هدف افزایش فروش بهینه نسبت به سال‌های قبل تدوین کرد و توانست به سطح درآمد مد نظر خود در برسد و در تابستان امسال موفق به فروش 627 هزار متریک تن از 4 فراورده ویژه تولیدی پالایشگاه شد.

تأمین بودجه مصوب سه ماهه دوم

وی در پایان گفت: در زمینه بازاریابی و فروش در راستای تأمین وجه مالی بودجه مصوب با استفاده از برنامه‌های تدوین شده از قبل برای فروش که حاصل تحلیل و بررسی دقیق وضعیت بازار و عوامل درون و برون سازمانی تأثیرگذار بر آن است و همچنین شناسایی ریسک‌ها و فرصت‌های موجود و مد نظر قراردادن موضوع رشد روزافزون میزان فروش و صادرات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، علاوه بر تأمین بودجه تصویب شده در مدت اخیر، توانستیم 25 درصد بیشتر نیز نسبت به آن، درآمد زایی داشته باشیم.

نظر شما