از ابتدای سال تا پایان مهر ماه ؛

تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی از بندر نفتی خلیج فارس ۶ درصد افزایش یافت/ ثبت ۹۱۷ هزار تن صادرات قیر از بزرگترین بندر نفتی سازمان بنادر

۱۴۰۰/۰۸/۰۱ - ۱۱:۵۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۰۷۶۰
تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی از بندر نفتی خلیج فارس ۶ درصد افزایش یافت/ ثبت ۹۱۷ هزار تن صادرات قیر از بزرگترین بندر نفتی سازمان بنادر
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا پایان مهرماه ، 17 میلیون و 300 هزارتن انواع فرآورده‌ نفتی از بندر خلیج‌فارس تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نمودارها رشد 6 درصدی را نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، علیرضا محمدی کرجی ران با اشاره به صادرات و واردات فرآورده‌های نفتی از بندر خلیج‌فارس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان  مهرماه یک میلیون و470 هزار تن بنزین صادر شده که در همسنجی با مدت مشابه آن 50 درصد کاهش داشته است.

محمدی کرجی ران ، ادامه داد: در مدت یادشده در بخش قیر نیز 917 هزار تن صادرات به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 25 درصد افزایش به دنبال داشته است .

وی میزان تخلیه و بارگیری انواع فرآورده‌ را از ابتدای سال تا پایان مهرماه 17 میلیون و 300 هزارتن اعلام کرد و اظهار داشت : در این بخش نیز نمودارها رشد  6 درصدی را به ثبت رسانده اند .

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با بیان اینکه بندر نفتی خلیج فارس با برخورداری از زیر ساختی های مناسب و همچنین استقرار پایانه های نفتی از مزیتهای قابل توجهی برای صادرات، واردات و ترانزیت مواد نفتی برخوردار است اظهارداشت: طی این مدت 713 فروند شناور در بندرنفتی خلیج فارس پهلودهی شده‌اند که از این میزان 275 فروند شناور ویژه حمل قیر، 49 فروند شناور حمل بنزین وشناورهای باقیمانده ،دیگر  فرآورده‌های نفتی را حمل کرده اند.

گفتنی است ،  بندر نفتی خلیج فارس به عنوان زون نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی  با هدف افزایش سهم کشور از بازار بانگرینگ، صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی در خلیج فارس و دریای عمان درحال فعالیت بوده و مهم‌ترین و بزرگترین بندر نفتی زیر مجموعه سازمان بنادر ودریا نوردی بشمار می‌آید.

 

نظر شما