رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد :

صدور دستور ویژه قضایی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای محروم رودان

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۲:۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۲۵۴۸۵۶
صدور دستور ویژه قضایی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای محروم رودان
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای احداث ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای سرجوئیه و صحرارود شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان ، علی صالحی  به همراه مسئولان استانی و نهادهای حمایتی و مدیران واحد های صنعتی و تولیدی و جمعی از مسئولان شهرستان رودان به صورت میدانی از دو روستای محروم سرجوئیه و صحرارود بازدید کرد و ضمن گفتگو چهره به چهره با اهالی این روستاها، به بررسی مشکلات و مطالبات آنها پرداخت.

صالحی  همچنین در جریان این بازدیدها با تأکید بر لزوم تسریع در حل مشکلات این مناطق، دستورات لازم را به منظور توزیع عادلانه خدمات به مردم و ساکنین این روستاها صادر کرد.

وی در ادامه ضمن حضور در جمع اهالی سرجوئیه و صحرارود، با اشاره به ضرورت هماهنگی و مشارکت دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات و کاستی‌ها، اظهار داشت: ساکنین و اهالی این روستاها از حداقل مایحتاج و نیازهای زندگی نیز محروم هستند و لازم است، مسئولین استانی با کار جهادی نسبت به محرومیت زدایی و آبادانی این مناطق تلاش نمایند.

صالحی  با اشاره به اینکه مردم روستای صحرارود از نعمت آب آشامیدنی محروم‌اند، یادآور شد: پیگیری های لازم از طریق شرکت آب منطقه ای و سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده است و بر این اساس مقرر گردیده در اسرع وقت هماهنگی‌های لازم جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز و انتقال آب به این روستا انجام شود.

عالی ترین مقام قضایی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی که مانع رسیدگی مناسب به روستای سرجوئیه شده، افزایش سطح حریم شهر جغین و قرارگیری روستاهای اطراف در حریم این شهر می باشد، لذا تأسیسات زیربنایی و تأمین خدمات به موازات توسعه شهری محقق نشده است که می بایست عمل به این تکالیف در چارچوب وظایف قانونی انجام شود و معایب موجود اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم تأمین سکونت گاه های ایمن و ایجاد مراکز درمانی که خدمات بهداشتی مناسبی را به مردم ارائه دهند، متذکر شد: این سطح از محرومیت در روستاهای سرجوئیه و صحرارود به هیچ عنوان زیبنده نیست و مسئولین اجرایی وظیفه دارند به این وضعیت بحرانی با قید فوریت رسیدگی کنند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان یادآور شد: متأسفانه آنچه از وضعیت این دو روستا مشاهده می شود بسیار تلخ و تأسف بار است، منازل اکثر خانواده ها وضعیت نامطلوبی دارد و بعضاً حتی یک سرویس بهداشتی هم در این منازل دیده نمی شود که در این خصوص دستور ویژه ای به منظور تأمین اعتبارات لازم و احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی برای ساکنین این دو روستا صادر شد.

وی از دانشگاه ها و مدیریت برنامه و بودجه استان هرمزگان نیز خواست با انجام کار پژوهشی ضمن ریشه یابی علل و عوامل این محرومیت ها، راه حل های اساسی برای برون رفت از وضعیت موجود و حرکت به سمت موقعیت مطلوب ارائه نمایند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: متأسفانه بسیاری از اهالی روستاهای سرجوئیه و صحرارود از تحصیل بازمانده اند که برای حل این موضوع نیز باید فوراً چاره اندیشی شود و با استقرار مراکز مشاوره، زمینه لازم به منظور بازگرداندن کودکان و نوجوانان این مناطق به تحصیل فراهم آید.

 صالحی، احداث واحد مسکونی مناسب را اصلی ترین اولویت در رفع چهره محرومیت از روستاهای مذکور عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در جریان این بازدید مقرر شد با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و همچنین مشارکت صنایع استان در قالب مسئولیت های اجتماعی آنها، طی چهار سال، ۲۰۰ واحد مسکونی در روستاهای سرجوئیه و صحرارود ساخته شود.

وی در ادامه افزود: این واحدها در چهار فاز احداث خواهند شد که در هر فاز ۵۰ واحد مسکونی به مردم این روستاها تحویل داده می شود.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان همچنین از ساخت دو خانه عالم در روستاهای سرجوئیه و صحرارود توسط سازمان تبلیغات اسلامی استان نیز برای استقرار طلاب و روحانیون جهت تبلیغ امور دینی و مذهبی و همچنین ترویج مسائل فرهنگی خبر داد و یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، این مراکز باید ظرف دو ماه آینده ساخته شده و به بهره‌برداری برسند.

این مقام ارشد قضایی همچنین با اشاره به بررسی مسائل مربوط به دو روستاهای سرجوئیه و صحرارود در کارگروه مقابله با فقر شهرستان رودان و قول مساعد مدیران صنایع بزرگ تولیدی و  نهادهای حمایتی استان هرمزگان برای هرگونه همکاری جهت محرومیت زدایی و رفع مشکلات این دو روستا، از موافقت به منظور احداث زمین و امکانات ورزشی در روستاهای سرجوئیه و صحرارود خبر داد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان تصریح کرد: موفقیت در توسعه روستایی نیازمند فرآیند اجتماعی و اقتصادی در سطوح مختلف است و باید ریشه های مشکلات و مسائلی که موجب عقب ماندگی برخی مناطق روستایی و فقر و نابرابری می شوند، شناسایی شود.

گفتنی است، در جریان این بازدید، ۱۰۰ بسته حمایتی شامل اقلام معیشتی و آموزشی در میان اهالی روستاهای محروم سرجوئیه و صحرارود توزیع شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز