توسط معاون وزیر بهداشت صورت گرفت؛

ارزیابی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در مناطق زلزله زده فین و رضوان

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ - ۰۸:۳۷:۱۵
کد خبر: ۱۲۶۴۸۴۷
ارزیابی وضعیت ارائه خدمات بهداشتی در مناطق زلزله زده فین و رضوان
معاون بهداشتی وزیر بهداشت با حضور در منطقه زلزله زده فین و رضوان ضمن بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت این مناطق وضعیت ساختمان و فضای فیزیکی و همچنین ارائه خدمت به مراجعین را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر کمال حیدری در دیدار با پزشک و کارکنان مرکز خدمات جامع سلامت فین گفت: در شرایط بحران زلزله و اپیدمی کرونا خدمات روتین بهداشتی همانند گذشته با حساسیت ویژه انجام شود.

حیدری با اشاره به اهمیت واکسیناسیون کرونا در کشور ابراز کرد: پوشش واکسیناسیون کرونا در مناطق زلزله زده فین و رضوان رضایت بخش است.

وی در حاشیه بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت فین و رضوان با اعضای شورای اسلامی این مناطق دیدار و گفتگو کرد و در جریان مشکلات و درخواستهای مردم این شهر قرار گرفت.

حیدری وضعیت بهداشت آب، بیماریهای ویروسی، بیماران فشار خون و دیابتی، بهداشت روان و بهداشت دهان و دندان را پس از بازدید از بخش های مختلف مراکز خدمات جامع سلات فین و رضوان مورد ارزیابی قرار داد.

دکتر رضایی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت ضمن تاکید بر ارائه خدمات بهداشت روان در مناطق زلزله زده گفت: تمام مراکز خدمات جامع سلامت باید حداقل یک روانشناس داشته باشند.

رضایی در دیدار با پزشک مرکز خدمات جامع سلامت فین وضعیت ارائه خدمت به بیماران و مردم منطقه را بررسی و میزان رضایت از نحوه پرداخت مطالبات پزشکان در طرح نظام پرداخت شبکه را از آنان جویا شد.

دکتر محمد اسماعیل مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت گفت: یکی از کارهای بسیار خوبی که در کنترل و مدیریت بحران زلزله در منطقه فین و رضوان انجام شده است بر پایی چادر ها در محیط و کنار منازل خود آنها است.

مطلق افزود: وجود چادر ها بصورت پراکنده و درمناطق نزدیک به خانه های اهالی روستا، از بیماری های واگیر جلوگیری کرده و موجب می شود زودتر ساماندهی شوند.

 دکترحیدری معاون بهداشتی وزیر بهداشت با همراهی، دکتر رضایی رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، دکتر مطلق مشاور معاون بهداشت در مدیریت کاهش خطر و بلایا وزارت بهداشت، دکتر فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر حسین پور معاون بهداشتی دانشگاه و جمعی از مسئولین حوزه بهداشت استان از مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهدای سلامت واقع در نمایشگاه عرضه کالا و آزمایشگاه جامع سلامت معاونت بهداشتی بازدید کردند.

حیدری در بازدید از مرکز تجمعی واکسیناسیون ضمن دیدار و گفتگو با کارکنان شاغل در این مرکز از تلاش ها و خدمات آنان تقدیر و تشکر کرد.

وی در بازدید از آزمایشگاه جامع سلامت استان و دیدار با دکتر گوکلانی رئیس این مرکز در جریان اقدامات و عملکرد این حوزه از ابتدای کووید تاکنون قرار گرفت.

حیدری ضمن تاکید بر ارتقاء آزمایشگاه جامع استان گفت: درخواستهای تجهیزاتی و فنی این مرکز با توجه با اهمیت موضوع حتما در دستور کار این معاونت قرار خواهد گرفت.

نظر شما