استاندار هرمزگان: ضرورت توجه به معیشت مردم در توسعه سازه ها و تأسیسات دریایی

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۰۹:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۵۳۷۳
استاندار هرمزگان: ضرورت توجه به معیشت مردم در توسعه سازه ها و تأسیسات دریایی
بیست و یکمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور اعضاء برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، استاندار هرمزگان با بیان اینکه این استان 39درصد طول نوار ساحلی کشوریعنی بیشترین سهم این حوزه را در اختیاردارد، اظهار کرد: 332 سازه و تاسیسات دریایی در هرمزگان وجود دارد که 81درصد آن متعلق به بخش دولتی و 19درصد مربوط به بخش خصوصی است.

مهدی دوستی ، با اشاره به کاربری هر یک از این سازه ها، افزود: 28درصد این سازه ها دارای کاربری نفتی، 18درصد تفریحی، 15درصد صیادی، 14درصد چند منظوره، 11درصد صنعتی، پنج درصد تجاری، یک درصد تاسیساتی و مابقی کاربری های متفرقه دارند.

دوستی با اشاره به بررسی بند ( د ) مصوبات چهل و چهارمین  نشست هیئت مقررات زدایی به منظور تسریع در صدور مجوزهای سازه ها و تاسیسات دریایی به عنوان دومین دستور کار این نشست، گفت: با راه اندازی اسکله های تخصصی و با مدل فعلی توسعه این اسلکه ها، شیوه سنتی مبادلات تجاری و معیشت بومیان به تدریج از بین می رود که باید این مدل های توسعه‌ای به گونه‌ای تعریف شود که معیشت ساکنان محلی با مشکل مواجه نشود.

رییس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل هرمزگان همچنین با اشاره به مصوبات نشست امروز، گفت: تمامی دستگاه های دولتی و بخش خصوصی برای اخذ مجوز بهره برداری و سازه های دریایی موجود مکلف شدند حداکثر تا دوماه آینده مدارک مورد نیاز را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: دستگاه های پاسخ دهنده به استعلام های اداره کل بنادر و دریانوردی، وفق مهلت مقرر در بند (د) مصوبات چهل و چهارمین نشست هیئت مقررات زدایی ابلاغی از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی، باید نظر خود را مستدل، شفاف و حداکثر در سقف زمان قید شده اعلام کنند.

استاندار هرمزگان همچنین گفت: تمامی مالکان سازه ها و تأسیسات دریایی  به‌ویژه بنادر مسافری، گردشگری و شیلاتی موظف شدند حداکثر تا سه ماه آینده نسبت به رعایت ضوابط و موازین ایمنی تردد و دریانوردی اقدام کنند.

انتهای پیام

نظر شما