به مخاطره افتادن آینده اقتصادی کشور

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۰:۳۶:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۶۴۸۸
به مخاطره افتادن آینده اقتصادی کشور
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: قوانین و بخشنامه های غیرکارشناسی و خلق الساعه آینده اقتصادی کشور را به مخاطره انداخته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، محمدرضا صفا در نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی با حضور محسن رضایی معاونت اقتصادی ریاست جمهوری اظهار داشت: اتاق بازرگانی هرمزگان به عنوان تریبون بخش خصوصی در هرمزگان با همکاری و تعامل مسوولان استان توانسته است و جایگاه خود در استان تقویت نماید و امروز که در خدمت شما هستم اتاق بازرگانی هرمزگان در تمام نشست های اقتصادی استان دارای کرسی ثابت و حق رای می باشد.

صفا افزود: هرمزگان هر چند دروازه طلایی اقتصاد کشور نام گرفته و بیش از ۷۰ درصد صادرات از این استان به کشورها صادر می شود اما فعالان اقتصادی در این استان با مشکلات زیادی در مسیر تجاری خود مواجه هستند که اگر حل نشود پیامدهای اقتصادی جبران ناپذیری را به برای کشور و استان به همراه دارد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که فعالان اقتصادی با آن مواجه هستیم بخشنامه و قوانین غیر کارشناسی و استفاده نکردن از نظرات بخش خصوصی در تصمیمات مهم اقتصادی است و این بخشنامه های یک شبه تجار را دچار یاس و ناامیدی کرده و سرمایه و قراردادهای تجاری آنان را به مخاطره انداخته است.

صفا ادامه داد: صادر کنندگان برای بازگشت ارز به کشور با مشکلات عدیده ای روبرو هستند و در حال حاضر رفع تعهدات ارزی به اصلی ترین چالش صادرکنندگان طی سه اخبر در کشور تبدیل شده است و بسیاری از صادرکنندگان را گرفتار و دچار دلسردی کرده است و در این مدت نه تنها رشد صادرات نداشته ایم بلکه روند صادرات در کل کشور نیز تا حدودی نزولی شده است.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان تاکید کرد: اگر در بخش اقتصاد بر اساس اصول درست اقتصادی حرکت کنیم حتما پاسخ درست دریافت خواهیم کرد و امروز عمده مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه مالیات و بانک هاست و که اتاق بازرگانی هرمزگان به سهم خود برای حل مشکلات مالیاتی و بانکی فعالان اقتصادی استان تلاش های فراوانی نموده اما متاسفانه با قوانین موجود نمی توان آینده خوبی برای اقتصاد استان متصور شد.

وی افزود: اتاق بازرگانی هرمزگان در بخش گسترش مراودات بین المللی و ارتقا جایگاه محصولات استان در بازارهای هدف تلاش های فراوانی داشته و رایزنی های بسیاری نموده است و با کشورهایی نظیر چین، عراق، پرتغال، سنگال، ایتالیا و … نشست برگزار کرده که نتیجه های بسیار خوبی را نیز به همراه داشته است.

صفا در پایان تاکید کرد: تقویت جایگاه بخش خصوصی مهم ترین راهکار توسعه اقتصادی است اما متاسفانه ضرورت اعمال نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری های نادیده گرفته می شود در حالی که می توان با استفاده از تجربیات بخش خصوصی در عرصه اقتصاد فضای کسب و کار کشور را رونق بخشید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز