آغاز ساخت دو پروژه بهداشتی و درمانی در هرمزگان

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۱:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۶۶۵۱۱
آغاز ساخت دو پروژه بهداشتی و درمانی در هرمزگان
منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته بسیج در مراسم آغاز احداث خانه بهداشت روستای قطب آباد از توابع شهرستان بندرعباس گفت: امروز امنیت و اقتدار کشور حاصل از جان گذشتگی های قهرمانان جبهه نبرد حق علیه باطل است و امیدواریم این فرهنگ و روحیه بسیجی همچنان رهرو راه مردم باشد و اهداف شهدا را فراموش نکنیم.

به گزارش خبر گزاری برنا در هرمزگان، منصور آرامی با قدردانی از ارائه خدمات گسترده و مطلوب بهداشت و درمان در سطح هرمزگان و با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در جهت محرومیت زدایی در برخی از مناطق استان افزود: در ابتدای فعالیت دولت جدید به دو رویکرد مهم توجه ویژه ای شده است که با همکاری مجلس برای رسیدن به آن تلاش خواهد شد. ابتدا محرومیت زدایی سراسری صورت بگیرد و مناطق محروم و کم برخوردار به وضعیت برخوردار برسند که استان هرمزگان هم هنوز با مناطق برخوردار فاصله کمی دارد.

آرامی تصریح کرد: رویکرد دوم دولت این است که بدون اختلاف و با همیاری و همفکری، مجلس بیشتر به دولت کمک کند تا راه برای تحقق اهداف هموارتر شود که خوشبختانه هم رئیس جمهور، هم رئیس مجلس و همچنین نمایندگان و وزرا جلسات مشترکی را با همدیگر دارند واین بسیار امیدوار کننده است.

وی ابراز امیدواری کرد با یکپارچگی در هرمزگان و استفاده از ظرفیتهای صنایع و بنگاه های اقتصادی، برخی محرومیت ها به کمترین میزان خود در استان خواهند رسید و در ساخت این پروژه هم که پیمانکار و نقشه آن آماده است، وزارت نفت هم در کمترین زمان، بودجه مورد نظرخود را در اختیار دانشگاه قرارخواهد داد تا این خانه بهداشت اوایل سال 1401 وارد خدمات رسانی به مردم منطقه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم در این مراسم گفت: گرامیداشت هفته بسیج فقط یک اسم نیست، بلکه اتفاقات مهم و پیروزمندانه ای که بسیج برای کشور رقم زده است را در بطن خود دارد.

دکتر حسین فرشیدی خاطرنشان کرد: در روزهای کرونایی شاهد فوتی های زیادی در کشور بودیم و شرایط بدی گریبانگیر مردم وهمچنین کادر درمان شد. اما چیزی که به موقع توانست در کنار مردم و مجموعه بهداشت و درمان باعث قوت قلب و موفقیت های چشمگیری شود، اجرای طرح شهید سردار سلیمانی بود که عزیزان بسیجی در مراقبت ها، نظارت ها، قرنطینه ها و همچنین واکسیناسیون پا به پای بهداشت و درمان کشور زحمت کشیدند و همکاری کردند.

فرشیدی با اشاره به همکاری خوب مردم در انجام موفق واکسیناسیون کووید-19 در هرمزگان تصریح کرد: 95 درصد جمعیت بالای 12 سال هرمزگانی یک دوز واکسن را دریافت کردند که بالاترین رقم در سطح کشور است وبیش از 77 درصد جمعیت، دوز دوم واکسن را تزریق کرده اند که از همراهی مردم خوب استان بسیار سپایگذاریم.

وی در مراسم آغاز احداث خانه بهداشت روستای قطب آباد گفت: وظیفه دولت خدمت رسانی به مردم است و اینکه مردم در کنار دولت هستند حرکت بسیار زیبایی است و امیدواریم با ساخت این مرکز، شرایط مناسبی برای دسترسی مردم منطقه به خدمات بهداشتی درمانی را فراهم کنیم و انتظار داریم با همگرایی بسیار خوبی که بین مجلس و دولت ایجاد شده، دراستانهایی هم که سالیان درازی محرومیت های نهفته ای وجود داشته هم رفع شود.

فرشیدی وجود بنگاههای اقتصادی و صنایع در هرمزگان را بستری مناسب برای رفع کمبود و کاستی ها در زمینه های مختلف استان هرمزگان عنوان کرد.

احداث خانه بهداشت روستای قطب آباد با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع و هزینه ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و کاملا خیرساز، احداث پایگاه سلامت روستای سرچاهان از توابع شهرستان حاجی آباد با زیر بنای ۲۶۸ متر مربع و هزینه ۲۵ میلیارد ریال با هزینه کرد 50 درصد توسط خیر و 50 درصد دانشگاه و با مشارکت وزارت نفت با حضور منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آغاز شد.

بازدید از وضعیت بهداشتی آب قنات روستای قطب آباد، بررسی وضعیت آماده باش اورژانس ۱۱۵ این روستا و همچنین بررسی روند خدمات دهی به بیماران در مرکز بهداشتی درمانی شهید شمسایی گهکم شهرستان حاجی آباد در حاشیه این مراسم انجام شد.

دکتر سعید کاشانی معاون توسعه و منابع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دکتر عباس ابراهیمی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی در امور خیرین نیز در معیت نماینده مردم هرمزگان در مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حضور داشتند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز