۴ نوزاد در هفته ۲۷ بارداری با مراقبتهای ویژه در بخش ان آی سی یو نجات یافتند

۱۴۰۰/۰۹/۲۰ - ۰۷:۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۲۷۲۲۶۳
۴ نوزاد در هفته  ۲۷  بارداری با مراقبتهای ویژه در بخش ان آی سی یو نجات یافتند
رئیس بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب از نجات ۴ نوزاد در بخش ان ای سی یو در هفته 27 بارداری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، دکتر یدالله رئیسی ماکیانی گفت : از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۵ نوزاد در هفته ۲۷ بارداری و ۲۹ نوزاد در هفته ۲۸ بارداری به دنیا آمده اند که با مراقبت ها ویژه در بخش ان ای سی و نوزادن ۴ نوزاد از ۵ نوزاد متولد شده در هفته ۲۷ بارداری سالم هستند که یک جفت از این نوزادان دوقلو هستند.

مسئول و کارشناس پرستاری بخش ان ای سی یو افزود : از ۴ نوزادی که تاکنون تحت مراقبت بودند با پیگیری از طرف خانواده همگی در سلامت کامل هستند و هیچ گونه مشکل تنفسی و نارسائی زودرس مشاهده نشده .

زهرا امیری عنوان کرد : زایمان مادران باید در ۴۲ هفته بارداری ختم گردد ولی بسیاری از مواقع در ۲۷ هفته بارداری زایمان زودرس دارن که در مقایسه با زایمان طبیعی حداقل ۱۵ هفته زودتر زایمان می کنند و این شرایط برای نگهداری نوزادان بسیار حساس و مشکل هست.

امیری اظهار کرد : در ۶ ماهه نخست سال ۲۲۰ نوزاد نارس به بخش ان ای سی یو منتقل شدند که متاسفانه ۲۶ نفر به دلیل نارس بودن  وهمچنین اختلال های ژنتیکی فوت شده اند .

وی بیان کرد : بیشتر فوتی های نوزادان نارس اعزامی از شهرستانهای اطراف  می باشد که به محض ورود این نوزادان ، بدحال و شرایط نامناسبی دارند.  

رئیسی ضمن تشکر از مسئول بخش ان ای سی یو از پرستاران بخش به خاطر شرایط سخت مراقبتی و پزشکان متخصص اطفال قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز