برخورد جدی با اخلالگران و واسطه ها در توزیع سیمان

۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۱:۳۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۶۵۶۷
برخورد جدی با اخلالگران و واسطه ها در توزیع سیمان
استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم برخورد با اخلالگران و واسطه ها در توزیع سیمان، گفت: آموزش خرید سیمان از طریق بورس به همه عاملین فروش و توزیع سیمان با همکاری سازمان بورس، توسط کارگزاران آن سازمان در محل بورس استان هرمزگان و همچنین خدمات رایگان با استقرار کارشناسان ایستگاه مباشرتِ خرید سیمان برای خریداران خردِ شناسه دار از بورس، در میز خدمت استانداری هرمزگان از اواخر این هفته ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،  مهدى دوستى در نشست ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، با تاکید بر لزوم برخورد با اخلالگران و واسطه ها در توزیع سیمان، عنوان کرد: فروش سیمان نباید انحصاری باشد و معاونت هماهنگى امور اقتصادی استانداری و همچنین اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان باید نسبت به آموزش خرید سیمان از طریق بورس استان اقدام کنند.

دوستى ادامه داد: با توجه به انحصار ایجاد شده توسط برخی خریداران عمده سیمان از بورس، در راستای شکستن این انحصار، آموزش خرید سیمان از طریق بورس به همه عاملین فروش و توزیع سیمان با همکاری سازمان بورس، توسط کارگزاران بورس در محل بورس استان هرمزگان و همچنین خدمات رایگان با استقرار کارشناسان ایستگاه مباشرتِ خرید سیمان برای خریداران خردِ شناسه دار از بورس، در میز خدمت استانداری هرمزگان از اواخر این هفته ارائه می شود.

وی افزود: این اقدام در جهت حذف واسطه ها و سفته بازی ها در زمینه فروش سیمان صورت می گیرد و عاملین فروش و توزیع سیمان با کد بورسی می توانند خرید سیمان را انجام دهند.

دوستی تصریح کرد: با این اقدام، در یک بازار رقابتی از اجحاف در حق مصرف کنندگان جلوگیری می شود و عرضه سیمان در شبکه توزیع صورت می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم تامین جوجه مورد نیاز استان در راستای تامین و ذخیره سازی مرغ گوشتی گفت: جوجه ریزی به اندازه نیاز و ذخیره سازی آن همچنان انجام شود و همچنین تامین نهاده ها صورت گیرد.

 دوستی از نتیجه گیری مکاتبات و پیگیری با وزیر جهاد کشاورزی در ماه گذشته در خصوص افزایش سهم جوجه ریزی مرغداری های استان به بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه در ماه خبر داد و افزود: این جوجه ریزی های انجام شده کمبود مرغ را مرتفع کرد و قطعا مرغ گوشتی مورد نیاز استان را تا پایان سال به خوبی تامین می کند و حتی نگرانی برای مردم وجود ندارد.

استاندار هرمزگان همچنین با تاکید بر ضرورت جدیت و سرعت بیشتر در خصوص ثبت نام توزیع کپسول گاز با قیمت مصوب در سراسر استان، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، اقدام مناسب در راستای توسعه و افزایش استفاده از گاز شهری و خانگی در استان هرمزگان انجام و در خصوص لوله کشی گاز در خانه های جدیدی که در حال ساخت هستند و همچنین دیگر منازل، تدابیر لازم اتخاذ شود.

همچنین دوستى به معاونت اقتصادی دستور داد با اعلام شماره تلفن این حوزه به شماره 33610522 پاسخگوی سوالات و راهنمایی عاملین سیمان استان در خصوص آموزش باشند.

شایان ذکر است، در این نشست وضعیت تأمین و ذخیره‌سازی میوه برای ایام پایانی سال، جذب و توزیع اقلام اساسی و تنظیم بازار بر مبنای سامانه جامع تجارت، وضعیت تولید و تامین گوشت مرغ، گزارش شرکت ملی پخش پالایش فرآورده‌های نفتی از وضعیت ثبت نام توزیع کپسول گاز، وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و وضعیت تولید، فروش و کرایه حمل سیمان، مورد بررسى قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما