اومیکرون سویه غالب در هرمزگان است

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ - ۰۹:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۸۹۴۰۴
اومیکرون سویه غالب در هرمزگان است
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کرونای اومیکرون اکنون سویه غالب در این استان است و سرعت سرایت آن نیز بسیار بالاست.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، فاطمه نوروزیان اظهار داشت: درصد بسیار بالایی از تست‌های کرونا در هرمزگان از نوع سویه اومیکرون هستند و این سویه اکنون ویروس غالب در هرمزگان است.

نوروزیان با بیان این که سرعت شیوع اومیکرون خیلی بالاست، بر قرنطینه فوری افراد علامت‌دار تا ۱۴ روز تاکید کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همچنین اضافه کرد: مبتلایان حتما به محض علامت دار سدن، تست بدهند و تا ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصلا علائم سرماخوردگی را دست کم نگیرید و آن را به حساسیت و سرمای هوا و ... نسبت ندهید چرا که سرعت شیوع اومیکرون بسیار بالاست و سرعت انتشتر بسیار بالایی دارد.

نوروزیان از آغاز واکسیناسیون فلج اطفال به صورت خانه به خانه در مناطق مشخص شده در شهر بندرعباس خبر داد و گفت: گروه هدف ما کودکان زیر ۵ سال هستند که همکاران ما به درب منازل در محلات حاشیه‌ای شهر مراجعه می‌کنند و اگر خانواده‌هایی که می‌دانند واکسیناسیون فرزندشان کامل نیست و در مناطق اعلام شده، سکونت ندارند، می توانند به مراکز بهداشت مراجعه کرده و قطره واکسن فلج اطفال را دریافت کنند.

وی ادامه داد: اگر بچه تب دارد نیز از دادن قطره فلج اطفال به وی خودداری شود.

نوروزیان اضافه کرد: این طرح تا سه شنبه ادامه خواهد داشت و اگر مراجعه‌ای به درب منزل شما صورت نگرفت، بعد از سه‌شنبه به مراکز مراجعه و قطره فلج اطفال را دریافت کنید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز