توسعه بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی مد نظر ماست

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۱:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۶۸۸۰
توسعه بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی مد نظر ماست
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه بزرگ فولادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور را رفع محرومیت و اشتغال‌زایی دانست و افزود: توسعه مدنظر ما بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی است و هم‌اکنون برای ارتقا صنعت فولاد باید دیدی فراتر از منطقه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، محمد یاسر طیب نیا در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه بزرگ فولادی در هرمزگان گفت : شعار توسعه فولاد مبارکه به وسعت ایران با قوت بیشتری پیش می‌رود و ما مصمم‌تر از پیش در این مسیر گام بر می داریم .

طیب نیا با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی صنعت فولاد در جایگاه سی و پنجم جهان قرار داشت، افزود: هم‌اکنون به برکت انقلاب و به کمک متخصصان داخلی توانسته‌ایم صنعت فولاد را به جایگاه دهم جهان با تولید ۳۰ میلیون تن برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌ی صنعت فولاد کشور، عنوان کرد: ظرفیت‌ فولادی ایران حدود ۴۵ میلیون تن در روز است و در این راستا قادر خواهیم بود که به رتبه‌های برتر جهانی دست پیدا کنیم.

طیب نیا صنعت فولاد را صنعتی زیر بنایی خواند و اضافه کرد: در شکل‌گیری و موفقیت این صنعت نیروی انسانی متخصص، کارگران، زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاران سهمیم هستند و تمام این پازل باید در کنار یکدیگر تکمیل شود.

وی با بیان این موضوع که در گذشته تمام قطعات بزرگ و کوچک صنایع فولادی از خارج کشور به ایران وارد می‌شد، مطرح کرد: در چند سال اخیر نیروهای انسانی به خارج از کشور رفتند و با آموزش در حوزه صنعت فولاد متخصص شدند و هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد قطعات فولادی در داخل کشور توسط متخصصان صنعت فولاد ایران ساخته می‌شود.

طیب نیا تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده خودکفایی کشور در حوزه صنعت فولاد است و اگر در برخی موارد همچنان به سایر کشورها وابسته هستیم متخصصان ما در این حوزه باید تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این‌که امروز به برکت انقلاب و به کمک متخصصان داخلی توانسته‌ایم صنعت فولاد را به جایگاه دهم جهان با تولید ۳۰ میلیون تن برسانیم، اذعان داشت : هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد قطعات فولادی در داخل کشور ساخته می‌شود.

جمیله دبیری نیا

انتهای پیام 

نظر شما
پرونده ویژه