توسعه بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی مد نظر ماست

۱۴۰۰/۱۱/۲۱ - ۱۱:۳۳:۵۹
کد خبر: ۱۲۹۶۸۸۰
توسعه بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی مد نظر ماست
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در آیین آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه بزرگ فولادی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشور را رفع محرومیت و اشتغال‌زایی دانست و افزود: توسعه مدنظر ما بر محور تولید محصولات کیفی و با رویکرد صادراتی است و هم‌اکنون برای ارتقا صنعت فولاد باید دیدی فراتر از منطقه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، محمد یاسر طیب نیا در مراسم آغاز عملیات اجرایی ۴ پروژه بزرگ فولادی در هرمزگان گفت : شعار توسعه فولاد مبارکه به وسعت ایران با قوت بیشتری پیش می‌رود و ما مصمم‌تر از پیش در این مسیر گام بر می داریم .

طیب نیا با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی صنعت فولاد در جایگاه سی و پنجم جهان قرار داشت، افزود: هم‌اکنون به برکت انقلاب و به کمک متخصصان داخلی توانسته‌ایم صنعت فولاد را به جایگاه دهم جهان با تولید ۳۰ میلیون تن برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه‌ی صنعت فولاد کشور، عنوان کرد: ظرفیت‌ فولادی ایران حدود ۴۵ میلیون تن در روز است و در این راستا قادر خواهیم بود که به رتبه‌های برتر جهانی دست پیدا کنیم.

طیب نیا صنعت فولاد را صنعتی زیر بنایی خواند و اضافه کرد: در شکل‌گیری و موفقیت این صنعت نیروی انسانی متخصص، کارگران، زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاران سهمیم هستند و تمام این پازل باید در کنار یکدیگر تکمیل شود.

وی با بیان این موضوع که در گذشته تمام قطعات بزرگ و کوچک صنایع فولادی از خارج کشور به ایران وارد می‌شد، مطرح کرد: در چند سال اخیر نیروهای انسانی به خارج از کشور رفتند و با آموزش در حوزه صنعت فولاد متخصص شدند و هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد قطعات فولادی در داخل کشور توسط متخصصان صنعت فولاد ایران ساخته می‌شود.

طیب نیا تصریح کرد: این موضوع نشان‌دهنده خودکفایی کشور در حوزه صنعت فولاد است و اگر در برخی موارد همچنان به سایر کشورها وابسته هستیم متخصصان ما در این حوزه باید تلاش بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این‌که امروز به برکت انقلاب و به کمک متخصصان داخلی توانسته‌ایم صنعت فولاد را به جایگاه دهم جهان با تولید ۳۰ میلیون تن برسانیم، اذعان داشت : هم‌اکنون حدود ۹۰ درصد قطعات فولادی در داخل کشور ساخته می‌شود.

جمیله دبیری نیا

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز