۸ هزار تن کنجاله سویا از گمرک شهید رجایی ترخیص شد

۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ۰۸:۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۲۹۷۴۰۰
۸ هزار تن کنجاله سویا از گمرک شهید رجایی ترخیص شد
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص و بارگیری ۸ هزار تن کنجاله سویا وارداتی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس در پی ضرب‌الاجل این دادگستری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در پی ضرب‌الاجل تعیین شده برای ترخیص بیش از ۸ هزار تن کنجاله سویا وارداتی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس، روند ترخیص و بارگیری این محموله بزرگ آغاز شده است.

مجتبی قهرمانی ادامه داد: در پی بازدید از گمرک و بندر شهید رجایی بندرعباس و تصمیمات اتخاذ شده به منظور شتاب بخشی به روند ترخیص کالا‌های اساسی از این بندر، در راستای احقاق حقوق عامه و به منظور نظارت بر بازار و تعدیل قیمت‌ها، با صدور دستور ویژه قضایی بیش از ۸ هزار تن کنجاله سویا وارداتی موجود در انبار‌های گمرک شهید رجایی بندرعباس، ترخیص و هم اکنون به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

قهرمانی در ادامه تصریح کرد: درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله بزرگ در معرض انقضا تاریخ مصرف قرار می‌گرفت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از دستگاه‌های متولی که در این رابطه با مسئولان قضایی همکاری لازم را داشته اند، اضافه کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها، شاهد هستیم که یک هفته پس از ضرب الاجل تعیین شده، با ترخیص این محموله بزرگ، از تحمیل خسارات ناشی از تأخیر به وجود آمده به بیت المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز