مهدی دوستی: منابع استان را صرف امور و پروژه‌های اشتباه نخواهیم کرد

۱۴۰۰/۱۱/۲۴ - ۰۸:۲۷:۱۹
کد خبر: ۱۲۹۷۸۴۳
مهدی دوستی: منابع استان را صرف امور و پروژه‌های اشتباه نخواهیم کرد
استاندار هرمزگان گفت: وقتی می‌دانیم کار و پروژه‌‌ای اشتباه است باید مانع آن شد و نباید آن کار و سنت ناصواب را ادامه داد و منابع استان را خرج کار اشتباه گذشته کرد بنابراین نیاز است در طرح‌های گردشگری این استان بازنگری صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مهدی دوستی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان گفت: در حوزه گردشگری اولویت ما احداث هتل و اقامتگاه نیست چرا که با این طرح‌ها اشتغال قابل توجهی نصیب استان نخواهد شد.

دوستی افزود: وقتی می‌دانیم کار و پروژه‌‌ای اشتباه است باید مانع آن شد و نباید آن کار و سنت ناصواب را ادامه داد و منابع استان را خرج کار اشتباه گذشته کرد، بنابراین نیاز است در طرح‌های گردشگری این استان بازنگری صورت گیرد.

وی گفت: ما باید با توجه به لزوم اینکه رشد اقتصادی ایجاد کنیم در حوزه‌های مرتبط سرمایه گذاری کنیم بنابراین در حوزه گردشگری نیازمند پروژه‌هایی هستیم که علت سفر باشند و بتوانند به صنعت گردشگری استان کمک کنند.

دوستی تصریح کرد: استان هرمزگان یک مزیت نسبی در تولید شیلات دارد که ضریب بهره‌وری را افزیش می‌هد، در این حوزه هر میزان که نیاز باشد می‌توان تسهیلات گرفت و به توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال کمک کرد.

وی گفت: در مصوبات سفر عدد قابل توجهی برای اصلاح باغات و نخلیات فرسوده و نوسازی این باغات تخصیص یافته است که به افزایش میزان بهره‌وری در حوزه باغداری و نخیلات استان کمک خواهد کرد.

دوستی گفت: یکی از مسائل مورد توجه ایجاد اشتغال خرد است که باید مبنای کار فرمانداران قرار گرفت و با طرح‌هایی که مشاوران داده‌اند با هر 100 میلیارد تومان می‌توان 2 هزار اشتغال ایجاد کرد که قابل قبول است و می‌توان در تمام شهرستان‌ها این امر را انجام داد.

وی گفت: منابع ما محدود است و اگر این منابع اشتباه خرج شود سیاست‌گذاری گذشته تکرار خواهد شد و پول و تسهیلاتی که در حوزه اشتغال سرمایه‌گذاری شده نتیجه مطلوب نداده است.

دوستی ادامه داد: طرح‌هایی که به شورای برنامه ریزی می‌آید باید با دقت انتخاب شوند این طرح‌ها باید نقطه زن باشند و موجب افزایش بهره‌وری از مزیت نسبی استان شود بنابراین از فرمانداران هم انتظار داریم که به مدلی که مشاوران با مطالعات درست طراحی کرده‌اند عمل کرده و منابع تخصیص داده شده را در میدان و برای ایجاد اشتغال هزینه کنند.

در این جلسه نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت‌: ما در حال حاضر در استان نیازمند تشخیص درست اولویت‌ها و فهم مشترک نسبت به این اولویت ها هستیم.

محمد آشوری تازیانی افزود: در سالیان گذشته اشتباهاتی در روند توسعه روستایی وجود داشته که باید اصلاح و سیاست گذاری ها عوض شود.

آشوری در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای پروژه‌ها باید نگاه آمایشی داشته باشیم و در پهنه بندی کاربری‌ها دقت عمل داشته باشیم که علاوه بر ایجاد اشتغال از سواستفاده از واگذاری زمین‌ها در استان جلوگیری شود.

گفتنی است در این جلسه طرح‌های زیادی برای توسعه هرمزگان و افزایش میزان اشتغال از جمله 36 طرح در حوزه‌های مختلف برای توسعه دهستان طارم از توابع شهرستان حاجی‌آباد و 46 طرح در حوزه‌های مختلف برای توسعه دهستان کنگان از توابع شهرستان جاسک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز