توسعه فضای ساحلی و تفریحی از اولویت های شهرداری بندرعباس است

۱۴۰۰/۱۱/۲۵ - ۱۰:۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۲۹۸۳۳۰
توسعه فضای ساحلی و تفریحی از اولویت های شهرداری بندرعباس است
معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس گفت: توسعه فضای ساحلی و تفریحی شهر بندرعباس در راستای استفاده بهینه ی شهروندان از ساحل در اولویت شهرداری بندرعباس است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، رحمت الله دهقانی بیان کرد: با همکاری بخش خصوصی ساخت شهربازی در ساحل بندرعباس آغاز و تجهیزات آن نیز به صورت کامل خریداری شده است و این شهربازی که در ۲ فاز پیش‌بینی شده بخشی از آن در ضلع پارک غدیر تا ایام تعطیلات نوروز راه اندازی می شود.

دهقانی گفت: راه اندازی این شهربازی در ساحل ، یکی از نیازهای شهروندان برای تفریح می باشد و همچنین باعث رونق گردشگر می شود.

وی افزود : توسعه در فضای ساحلی و تفریحی باعث اشتغال‌زایی جوانان، افزایش درآمدهای شهری و همچنین کیفیت زندگی بهتر برای شهروندان می شود که این مهم نیازمند، ظرفیت های مختلف و توسعه این ظرفیت ها است.

دهقانی تصریح کرد: ۹ بوستان ساحلی در شهر بندرعباس وجود دارد که این بوستان ها و فضای سبز ساحلی حدود ۴۴ هکتار از سواحل شهر بندرعباس را به خود اختصاص داده اند و توسعه این بوستان ها نقش مهمی در حوزه ی گردشگری دارد و برنامه هایی در حوزه‌ فرهنگی و ورزشی نیز در این مکان ها فعال می باشد.

وی گفت: در حوزه تفریحات دریایی یک سری برنامه هایی برای سال آینده پیش بینی شده است و برای ساماندهی سواحل به همکاری بخش خصوصی با شهرداری نیازمندیم.

دهقانی در ادامه با اشاره به المانهای موجود در شهر افزود: با مشارکت سازمان های فضای سبز و فرهنگی و ورزشی، در کنار المانها و مجسمه های سطح شهر تابلوهایی تحت عنوان تابلوی راهنما نصب می شود که اطلاعاتی در خصوص المان و مجسمه ی نصب شده بر روی آن تابلوها جهت آشنایی شهروندان صورت میگیرد.

وی به آلاچیق های موجود در ساحل شهر بندرعباس اشاره و تصریح کرد: طی دوسال گذشته بخاطر شرایط کرونایی آلاچیق ها دچار مشکل شده است و برای استفاده ی بهینه و مناسب شهروندان کار بهسازی و مرمت این آلاچیق ها در دست اقدام می‌باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس در ادامه سخنان خود به ورود خودرو در ساحل سورو اشاره و خاطر نشان کرد: از آنجایی که بخشی از مردم این منطقه در ساحل سورو ارتزاق می‌کنند و برای خود اشتغالزایی ایجاد کرده اند و شهرداری به دنبال رضایت مردم است و از طرفی بخشی از مردم این منطقه برای اینکه ساحل سورو بسته شود ناراضی هستند لذا  می بایست با همکاری شورای تأمین شهرستان تدبیری اساسی برای این موضوع اندیشیده شود.

وی گفت: برای جمع آوری سگ‌های بلاصاحب سایتی در تل سیاه پیش بینی شده و همچنین ماشین هایی با آرم جمع آوری سگ های ولگرد در حال جمع آوری سگ ها از سواحل و تمامی محلات می باشند و از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده ی هرگونه مشکلی با سامانه ی ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته و موضوع را گزارش دهند.

دهقانی در پایان بیان کرد: ما در مجموعه ی مدیریت شهری به دنبال توسعه و پیشرفت شهر بندرعباس و افزایش رضایت شهروندان می باشیم و امیدواریم که بتوانیم با همراهی و همکاری دستگاه های مربوطه خدماتی بهینه و در خور شأن مردم بندرعباس ارائه نماییم.

انتهای پیام

نظر شما