به صورت میانگین هر روز کاری ۱۹ مجوز در دفتر حفاظت صادر شده است

۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۰:۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۳۰۰۶۹۷
به صورت میانگین هر روز کاری ۱۹ مجوز در دفتر حفاظت صادر شده است
رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی، ضمن تشریح عملکرد یک‌ساله مجموعه، گفت: در سال 1400 در مجموع 4561 فقره مجوز بهره‌‌برداری صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، فائقه حقیقی، با اشاره به وظایف شرکت آب منطقه‌ای در خصوص صدور پروانه‌ها و مجوزهای بهره‌برداری از منابع آب، اظهار کرد: در سال جاری تا کنون چهار هزار و 561 مجوز بهره‌‌برداری صادر شده است.

حقیقی ، با اشاره به اصلاح حدود 700 پروانه بهره‌برداری در سال 1400، عنوان کرد: اقدامات لازم برای تغییر نام 203 پرونده، جابجایی 113 پروانه بهره‌براری، 96 فقره کف‌شکنی و 448 فقره سایر مجوزها انجام شده است.

وی، با اشاره به عقد 156 قرارداد حفاری، ابراز کرد: پیگیری‌های لازم برای نصب منصوبات روی 111 حلقه چاه انجام شده است.

حقیقی تصریح کرد: طی یک‌سال گذشته مجموعه حفاظت و بهره‌برداری 2 هزار و 339 پروانه بهره‌برداری را تمدید کرده است.

وی، با اشاره به اهمیت تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه بهره‌برداری، اظهار کرد: 241 حلقه چاه در سال‌جاری تا کنون تعیین تکلیف شده است که نقش مهمی در مدیریت منابع آب زیر زمینی داشته است.

حقیقی ، با اشاره به یگر اقدامات دفتر حفاظت، بیان کرد: اقدامات لازم برای تغییر قدرت موتور در 104 حلقه چاه و حفر 61 حلقه چاه جدید در سال 1400 انجام شد.

وی، با بیان اینکه در مجموع  چهار و 561 فقره مجوز بهره‌‌برداری صادر شده است، تشریح کرد: دفتر حفاظت و بهره‌برداری 2 هزار و 287 فقره پروانه اصلاح و تعدیل صادر کرده است که این امر موجب صرفه‌جویی 38 هزار و 858 متر مکعب شده است.

رئیس گروه حفاظت و بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی عنوان کرد: راه‌اندازی سامانه استعلامات دوسویه آب و برق برای چاه‌های برقی با همکاری معاونت برنامه‌ریزی، رفع مشکلات سوخت متقاضیان در سامانه تجارت آسان، رفع نواقص و چالش‌های سامانه «ساماب»، بازدید میدانی و مستمر از چاه‌های سراسر هرمزگان، تهیه وارائه گزارش و آمار و اطلاعات، پاسخگویی به شکایات و اعتراضات و پاسخگویی به ارباب رجوع و راهنمایی آن‌ها از دیگر اقدامات نرم افزاری و سخت‌افزاری است که توسط کارکنان این دفتر در طول سال 1400 انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز