دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۰۹:۰۴:۳۱
کد خبر: ۱۳۰۸۳۵۴
دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است
معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: دستیابی به دانش روز در زنجیره معدن و صنایع معدنی، نیازمند توجه به پژوهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،وجیه الله جعفری، در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم ، اظهار داشت: برای تبادل دانش، نیازمند برگزاری کنفرانس های تخصصی هستیم.

جعفری افزود: استفاده بهینه از شرایط موجود در زنجیره بخش معدن از بالادستی تا پایین دستی  و کاهش قیمت تمام شده، نیازمند توجه به حوزه پژوهش و فناوری است.

وی تصریح کرد: مرز اقتصادی بین همه پروژه های اقتصادی و معدنی به اندازه ای به هم نزدیک شده است که اگر بخواهیم  اقتصاد کاری  را در زنجیره تولید بالا ببریم، نیازمند مسلط شدن به دانش روز هستیم.

جعفری تصریح کرد: برای دستیابی به دانش روز، نیازمند پژوهش و دستیابی به فناوری های روز هستیم. این روند موجب کاهش قیمت تمام شده، قابلیت رقابت با دیگران و نیز قابلیت توجیه اقتصادی در بنگاه اقتصادی می شود.

*مدیریت بخش مهمی از اقتصاد توسط صنعت فولاد

جعفری با اشاره به اینکه بخش معدن و صنایع معدنی در اقتصاد کشور مهم است، گفت: امروز بخش فولاد با تولید ۳۰ میلیون تن و ۴۰ میلیون تن ظرفیت و نیز رسیدن ظرفیت به ۵۵ میلیون تن تا ۱۴۰۴، بخش مهمی از اقتصاد را مدیریت می کند.

وی افزود: اینکه اکنون صنعت فولاد به سمت تخصصی تر کردن با بهره گیری از دانش روز،  نوآوری، فناوری برود، امری بدیهی، قابل هدایت و حمایت است.

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: امیدواریم بتوانیم به نقاط مطلوب زنجیره فولاد در همه ابعاد با توسعه زنجیره های پایین دستی برسیم.

 وی افزود: بدون شک می توانیم به جدیدترین دانش روز در  این صنعت، با تلاش پژوهشگران و نخبگان  دست یابیم.

در پایان مراسم، با حضور جعفری و علی نبوی، دستیار ویژه وزیر صمت از پژوهشگران برتر صنعت فولاد تقدیر شد.

 انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز