پالایشگاه نفت لاوان پیش ‌قدم در جذب نیروهای مستعد و متخصص بومی است

۱۴۰۰/۱۲/۲۲ - ۰۸:۵۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۸۸۱۰
پالایشگاه نفت لاوان پیش ‌قدم در جذب نیروهای مستعد و متخصص بومی است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی طی بازدیدی که از روند برگزاری آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان داشتتند، گفت: یک مشارکت و همراهی بین دانشگاه هرمزگان و پالایشگاه نفت لاوان جهت برگزاری این آزمون برای جذب نیروهای مستعد و متخصص در رشته‌های مختلف جهت برآورده نمودن نیاز پالایشگاه‌های مادر استان شکل گرفته است که امروز پالایشگاه نفت لاوان پیشقدم می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،احمد مرادی گفت: شاهد برگزاری آزمون برای جذب نیرو در مجموعه پالایشگاه نفت لاوان هستیم که این اتفاق بسیار خوبی است و تمام تأکید و تلاش بر این است که ما بتوانیم از ظرفیت نیروهای جوان و مستعد استفاده بنماییم.

مرادی با تأکید براینکه بایستی مسائل و مشکلات خودمان را در استان حل بکنیم، افزود: در پالایشگاه نفت لاوان طی بازدیدی که به همراه اعضای کمیسیون انرژی مجلس داشتیم تأکید بر جذب نیروهای بومی بود.

وی افزود: با کمک به توسعه و افزایش ظرفیت این پالایشگاه از طریق احداث پتروپالایش 150 هزار بشکه ای، قرار هست اتفاق بسیار خوبی در جزیره لاوان انجام گیرد که انشاالله در آینده نزدیک با کمک دولت و تلاش هایی که صورت می پذیرد محقق می گردد.

به گفته مرادی، استان هرمزگان در آینده نزدیک به قطب پالایشی کشور تبدیل خواهد شد که به طبع نیاز نیروی انسانی آن بدین ترتیب از طریق آزمون با همکاری دانشگاه هرمزگان تأمین می گردد.

مرادی با تشکر از دکتر صادقی رییس دانشگاه هرمزگان خاطرنشان کرد: تعامل بین پالایشگاه‌ها ، صنایع و رشته‌های مرتبطی که نیاز است با تربیت نیروی انسانی، گام اولی باشد که بایستی با تلاش همه مجموعه‌ها تکمیل گردد.

وی با اشاره به ترسیم چشم انداز آینده صنعتی استان، گفت: با پیگیری‌ و تعاملاتی که وجود دارد شرکت پالایش نفت لاوان برای جذب نیروهای بومی پای کار آمده تا با هماهنگی مجمع نمایندگان استان و نماینده عالی دولت و دانشگاه‌های استان، مشکلات جذب نیروی انسانی بومی را مرتفع نمایند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه در جهت جذب نیروی‌های بومی، سواد ، تحصیلات و رشته‌های مرتبط در استان وجود دارد، گفت: مجموعه دانشگاه هرمزگان تعهد دادند که اگر هر پالایشگاه و صنایعی در استان نیاز خود را اعلام نمایند آمادگی‌های لازم جهت تربیت و برگزاری آزمون برای جذب نیروی بومی وجود دارد.

*کلنگ‌زنی پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای در سال آینده به دست آیت الله رئیسی

عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان در خصوص تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت پالایش نفت لاوان از طریق برگزاری آزمون گفت: در گام دوم انقلاب و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از نیروهای جوان ، انقلابی و متعهد، امروز شاهد جذب نیروی انسانی متخصص مورد نیاز بخش‌های عملیاتی ، اداری و ستادی به واسطه برگزاری آزمون استخدامی بودیم.

میلاد سلجوقی افزود: شرکت پالایش نفت لاوان در حال حاضر یک پالایشگاه 55 هزار بشکه‌ای است، که تأمین انرژی بخشی از ناوگان حمل و نقل دریایی در خلیج‌فارس را بر عهده دارد که با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی، مطالعات اولیه پروژه احداث پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای صورت پذیرفته است.

عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت لاوان افزود: در حال حاضر توسط وزارت نفت خوراک پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای نفت لاوان تخصیص یافته که در مرحله انعقاد قرارداد با شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران می باشد.

سلجوقی از کلنگ‌زنی این ابرپروژه پالایشگاهی در سال جدید به دستان حضرت آیت الله رئیسی خبر داد و گفت: انشالله که این پتروپالایش ۱۵۰ هزار بشکه‌ای به دست حضرت آیت الله رئیسی در سال آینده کلنگ زنی می‌شود و نیروهای جدیدی را جذب می‌کنیم.

سلجوقی در ادامه با تشریح ایجاد اشتغال در احداث پالایشگاه جدید نفت لاوان، گفت: نیروهای مورد نیاز جهت احداث این پتروپالایش حدود 20 هزار نفر و جهت عملیات بهره برداری به طور مستمر،  3 هزار نفر نیروی انسانی جذب خواهد شد که پیش‌بینی می شود مراحل تکمیل آن درآینده نزدیک صورت پذیرد.

* آزمون شرکت پالایش نفت لاوان طبق برنامه زمانبندی برگزار شد

مدیر منابع انسانی شرکت پالایش نفت لاوان اعلام کرد: در راستای ایجاد اشتغال برای فرزندان ایران اسلامی و جوانان بومی استان هرمزگان و جلوگیری از خروج نخبگان از کشور، شرکت پالایش نفت لاوان برنامه جذب نیروهای فارغ التحصیلان دانشگاهی را در دستور کار خود قرار داد.

حسام فلاحی افزود: پذیرفته‌شدگان در این آزمون سه برابر ظرفیت اعلام شده؛ تعداد ۱۹۲ نفر به مصاحبه دعوت خواهند شد که از این تعداد ۶۴ نفر جذب می‌گردند و سهمیه و امتیازات ویژه‌ای برای استخدام داوطلبین بومی تخصیص داده‌ایم .

*سال جدید هم آزمون استخدامی خواهیم داشت

 رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت پالایش نفت لاوان، اظهار داشت: محل برگزاری این آزمون استخدامی طبق برنامه و اعلام قبلی در شهر بندرعباس واقع در دانشگاه هرمزگان بود، که رشته‌های شغلی حقوق، عمران، برق و میکانیک و مهندسی شیمی و مهندسی نفت ، مهندسی صنایع و مدیریت در این آزمون به رقابت پرداختند.

مسعود قنواتی با اشاره به افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت لاوان در سال آینده، خبر از برگزاری آزمون دیگری در سال جدید را داد.

در ادامه بازدید از برگزاری آزمون استخدامی شرکت پالایش نفت لاوان، محمد صادقی رییس دانشگاه هرمزگان با اعلام اینکه این دانشگاه می‌تواند به عنوان مشاور علمی و پشتیبان صنعت در خدمت جامعه صنعتی باشد و متناسب با نیازهای استان، در زمینه‌های آموزش و تربیت نیرو مورد نیاز و همچنین به عنوان نماینده سازمان سنجش در برگزاری آزمونهای استخدامی در صورت اعلام تمایل سایر صنایع در خدمت آنها باشد.

انتهای پیام

نظر شما