تردد یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۰۸:۰۷:۳۹
کد خبر: ۱۳۱۲۶۴۳
تردد یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر هرمزگان
رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی ستاد اجرایی خدمات سفر هرمزگان از جابجایی یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در بنادر و جزایر این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ،علیرضا محمدی کرجی‌ران طی مصاحبه ای، میزان جابه‌جایی مسافر و گردشگر از طریق پایانه های مسافری دریایی استان هرمزگان از آغاز طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی را یک میلیون و ۴۳۰هزار نفر اعلام کرد و افزود: این میزان جابه جایی به وسیله ۷۰ شناوری که بشکل تجمیع شده در امر جابه‌جایی مسافر و خودرو بین جزایر در حال تردد هستند، انجام گرفته است.

محمدی ادامه داد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون، این میزان شناور فعال در بنادر و اسکله‌های گردشگری و مسافری استان، ۱۲۸ هزار خودرو را بین سرزمین اصلی و جزایر استان جابه جا کرده ‌اند.

به گفته وی، طی این مدت نیز بیش از ۴۵ هزار سفر از طریق شناور صورت گرفته که نسبت به سال ۹۸ و قبل ازشیوع ویروس کرونا، ۳۵ درصد افزایش سفر به ثبت رسیده است.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اخطارهای هواشناسی طی روزهای آینده اشاره کرد و بیان داشت: براساس مدل های نقش هواشناسی و پیش بینی صورت گرفته از روز شنبه ششم فروردین تا هشتم فروردین ماه به دلیل احتمال بروز طوفان شدید در شمال غربی و مواج بودن سواحل و بنادر غرب استان، بنادر آن منطقه به منظور حفظ سلامت عمومی هم وطنان و ارتقا سطح ایمنی سفرها تعطیل و رفت و آمد شناورها ممنوع خواهد بود.

وی گفت: تمامی مسافران وگردشگرانی که در این بازه زمانی استان هرمزگان و جزایر را برای سفر خود انتخاب کرده اند، به منظور تامین سلامت خود و خانواده‌هایشان با بازنگری و تغیر در برنامه سفر؛ حضور در بنادر غرب هرمزگان را به زمانهای دیگری بجز روزهای یاد شده مکول نمایند .

 وی تاکید کرد :مسافرانی که در استان نیز حضور دارند به منظور جلوگیری و آسودگی از هرگونه سانحه دریایی، هشدارهای هواشناسی و توصیه های کارشناسان حوزه ایمنی بنادر این استان را جدی بگیرند. 

یادآور می‌شود، طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از ۲۵ اسفند آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز