رشد ۶۹ درصدی مشارکت خیرین در مدرسه سازی

۱۴۰۱/۰۱/۱۶ - ۱۱:۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۵۳۳۲
رشد ۶۹ درصدی مشارکت خیرین در مدرسه سازی
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان گفت: تقویت خیرین مدرسه ساز در اصل تقویت فرهنگ از خودگذشتگی در جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، سیدفخر الدین هاشمی با بیان اینکه حدود 75 درصد کلاسهای درس دراستان با مشارکت خیرین در حال ساخت می باشد، تأکید کرد:در سطح استان203 پروژه در قالب960 کلاس درس دردست ساخت داریم که از این تعداد 153 پروژه در قالب 714 کلاس درس با مشارکت خیرین درحال اجراست.

هاشمی با اشاره به نقش خیرین مدرسه ساز در توسعه فضاهای آموزشی در این استان اظهار کرد: تقویت خیرین مدرسه ساز در اصل تقویت فرهنگ از خودگذشتگی در جامعه بوده است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) گفت: در حال حاضرمشارکت خیرین در امر مقدس مدرسه سازی یک هزار و 740 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 69 درصد رشد داشته است وامسال نیز با معیار قرار دادن تولید ،دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی که موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی می شود مشارکت خیرین رشد زیادی خواهد داشت.

به گفته هاشمی، ده درصد از مدارس استان مدارس فرسوده و تخریبی می باشند که با روی کار آوردن تمام ظرفیتهای موجود از جمله خیرین، بنیاد برکت، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و بنگاه‌های اقتصادی، 400 کلاس درس جدید در استان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف صنایع و بنگاههای اقتصادی ایفای نقشهای اجتماعی خود در قبال جوامع محلی می باشد، افزود: در حال حاضر در استان هرمزگان ۸۵کلاس با زیربنای ۱۵هزار و ۱۷۵مترمربع با مشارکت صنایع و بنگاههای اقتصادی دردست اجرا می باشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان همچنین در پایان ادامه داد: ۶۷میلیارد تومان اعتبار پروژه های مشارکتی صنایع و بنگاههای اقتصادی می باشد.

انتهای پیام

نظر شما