کاهش نرخ باروری در کشور بعنوان یک چالش ملی جمعیتی است

۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۰۸:۲۴:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۶۰۴۷
کاهش نرخ باروری در کشور بعنوان یک چالش ملی جمعیتی است
جلسه تدوین برنامه عملیاتی دانشگاهی صیانت از جمعیت در راستای مفاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و نمایندگان اعضا ء قرار گاه تعالی سلامت و جوانی جمعیت در مرکز بهداشت استان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان،عبدالجبار ذاکری ضمن تبریک ماه مبارک رمضان وسال نو گفت: روند کاهش رشد جمعیت در کشور نشان می دهد که در سالهای نه چندان دور جامعه ای پیر خواهیم داشت و سالمندان سهم قابل توجهی از جمعیت را به خود اختصاص خواهند داد که لازم است در این زمینه آینده نگری و برنامه ریزی دقیقی انجام شود .

ذاکری با اشاره به اینکه فرماندهی این قرارگاه را شخص وزیر بهداشت برعهده گرفته است که این امر  نشان دهنده اهمیت موضوع می باشد پس اگر مسئله جمعیت را جدی نگیریم در آینده با مشکلات بزرگی از جمله خطر بزرگ تهدید نسل در کشور روبه رو می شویم .

وی با اشاره  به نقش آموزش و فرهنگ سازی در جهت رشد جمعیت کشور گفت : این موضوع باید در بستر پذیرش مردم شکل گیر د تا با همراه شدن با مردم و آموزش به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

مدیر سلامت جمعیت ، خانواد ه و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: یکی از مهم ترین اهداف تشکیل قرارگاه اجرای قانون حمایت از خانواده  و جوانی جمعیت و رفع موانع و زمینه سازی در جهت افزایش هماهنگی و استفاده از ظرفیت های دستگاهها و معاونت های دانشگاهها می باشد.

آرزو مبارک آبادی با اشاره به راهبردهای سند ملی صیانت ازجمعیت وزارت بهداشت ودرمان و آموزش پزشکی که شامل پیشگیری و مدیریت ناباروری ،ارتقاء سلامت مادران ،ارتقاء رشد و تکامل همه جانبه کودکان و پیشگیری و مدیریت سقط و ارتقاءسلامت سالمندان و بهره گیری از سامانه های الکترونیک در راستای صیانت از جمعیت تاکید کرد.

دراین جلسه سایر اعضا پیشنهادات خود را درجهت اجرای بهینه و دستیابی به اهداف برنامه ارائه نمودند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز