توقیف کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۱۱:۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۶۶۹۷
توقیف کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس
رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند کشتی خارجی حامل ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: با هماهنگی مقام قضایی، نیروهای ناوتیپ ذوالفقار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق در آب های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام نمودند.

قهرمانی تصریح کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۲۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است و ۱۱ خدمه خارجی آن نیز پس از دستگیری، جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

 وی در ادامه افزود: یک فروند لنج ایرانی حامل ۲۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق نیز که قصد سوخت رسانی به این کشتی خارجی را داشته است، توسط تفنگداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آبهای سرزمینی کشورمان توقیف شده است که در نتیجه این عملیات نیز ۳خدمه این شناور بازداشت شده اند.

قهرمانی خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت از اولویت‌های مهم و مورد پیگیری مستمر دادگستری هرمزگان در جهت حمایت از رشد و شکوفایی اقتصاد کشور است و این مهم با تشکیل قرارگاه عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت و از طریق کارآمدسازی نظارت‌ها و تشدید برخورد با متخلفین پیگیری می شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین تأکید کرد: اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت که در هماهنگی با بیگانگان به تاراج سرمایه های ملی مبادرت می کنند از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبان چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

انتهای پیام

نظر شما