افزایش جذب سرمایه‌گذاری به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۰۸:۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۳۱۷۸۲۶
افزایش جذب سرمایه‌گذاری به میزان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان مهم‌ترین اقدامات حوزه دریایی و بندری هرمزگان در سال ۱۴۰۰ را تشریح و اهداف اختصاصی بندر شهیدرجایی طی سال جاری را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، علیرضا محمدی کرجی‌ران درباره اهم اقدامات بندری و دریایی استان هرمزگان، اظهار داشت: طی سال گذشته شاهد تخلیه و بارگیری بیش از ۹۵ میلیون تن کالا در بنادر این استان بودیم که نسبت به سال ۹۹، رشد ۱۶.۷ درصدی را نشان می‌دهد. از این میزان، حدود ۵۶ میلیون تن کالا مربوط به کالاهای غیرنفتی و حدود ۳۹ میلیون تن مربوط به کالاهای نفتی بود.

محمدی از رشد ۲.۳ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۸.۷ میلیون تن کالای نفتی از بنادر هرمزگان صادر شده است.

  وی با بیان اینکه در سال گذشته ۵۸ هزار و ۹۹۲ کشتی وارد بنادر استان هرمزگان شده است، اعلام کرد: یک میلیون و ۸۳۹ هزار TEU در سال ۱۴۰۰ در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که از این مقدار، سهم بندرشهید رجایی، یک میلیون و ۷۰۸ هزار TEU بوده است.

*اهداف اختصاصی بندر شهیدرجایی در سال ۱۴۰۱

محمدی در رابطه با اهداف اختصاصی بندر شهیدرجایی در حوزه دریایی و بندری در سال ۱۴۰۱ ، اعلام کرد: افزایش ظرفیت اسمی بندر شهیدرجایی به میزان ۵ میلیون تن، افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به میزان ۵۰۰ هزار TEU و افزایش جذب سرمایه گذاری در بندر شهیدرجایی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال از مهم‌ترین اهداف تبیین شده در سال ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به اینکه حفظ ظرفیت بنادر مسافری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به میزان ۱۰۰ درصد و  ارتقاء توان عملیاتی بنادر از طریق رشد نرم های عملیاتی در بنادر استان هرمزگان از ۱۱ به ۱۴ درصد از دیگر اهدافی است که در سال جاری مدنظر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: ارتقاء توان عملیاتی بندر شهیدرجایی از طریق حفظ سطح آماده‌بکاری تجهیزات استراتژیک بندری، ارتقاء سطح ایمنی دریانوردی در آبراه‌های تحت حاکمیت اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان و ناوگان تحت پرچم از ۲۰ به ۲۲ درصد از دیگر اهدافی است که در سال جاری مدنظر قرار دارد.

محمدی افزود: ارتقاء آماده‌بکاری تجهیزات مخابراتی منصوبه در بنادر هرمزگان از ۹۰ به ۹۵ درصد، ارتقاء سطح ایمنی بندری بنادر هرمزگان از ۱۵ به ۱۶ درصد، ارتقا آماده بکاری سامانه‌های کنترل تردد بندر شهیدرجایی از ۸۵ به ۹۰ درصد، ارتقاء سطح امنیت مجتمع بندری شهیدرجایی از ۱۵ به ۱۶ درصد، ارتقاء امنیت شبکه و بهبود زیرساخت فناوری اطلاعات بندر شهیدرجایی از ۵۰ به ۵۵ درصد و ارتقاء حفاظت فیزیکی و امنیت دریانوردی بندر شهیدرجایی از ۵۵ به ۶۰ درصد از دیگر اهداف مهم تعریف شده است.

 وی با اشاره به اینکه ارتقاء سطح پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از شناورها و تأسیسات بندری در بنادر هرمزگان در دستور کار قرار دارد، گفت: ارتقاء مدیریت و نظارت بر سواحل بندر شهیدرجایی  از ۲۰ به ۲۲ درصد، توسعه دولت الکترونیک در بندر شهیدرجایی از ۷۰ به ۸۰ درصد، ایجاد و توسعه و بهبود شبکه بندرشهیدرجایی به میزان ۶۰ درصد، رشد متوسط سالیانه بهر‌ه‌وری کل عوامل تولید در بندر شهیدرجایی و نیز کسب درآمد در بندر شهیدرجایی به میزان ۸۷ هزار میلیارد ریال بخش پایانی اهداف اختصاصی بندری و دریایی هرمزگان در سال جاری است.

انتهای پیام

نظر شما