برگزاری آیین رونمایی از کتاب بچه‌های زمین

۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۱۱:۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۳۱۷۹۳۹
برگزاری آیین رونمایی از کتاب بچه‌های زمین
آیین رو نمایی از کتاب بچه‌های زمین با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، مسئولین استانی و هنرمندان و نویسندگان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، آیین رونمایی از کتاب بچه‌های زمین با گردآوری پروانه ماندگاری با حضور امینه دریانورد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، سعید عبدلی زاده، رئیس حوزه هنری استان هرمزگان؛ اسماعیل جهانگیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پروانه ماندگاری، گردآورنده کتاب؛ علی رضایی، هنرمند پیشکسوت هرمزگانی؛ نعیم اسدی، معاون فرهنگی و اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان؛ نویسندگان کودک و نوجوان و اهالی فرهنگ با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان ضمن تبریک به نویسندگان کودک و نوجوان کتاب بچه‌های زمین بیان کرد: خلق هر کلمه یا اثر هنری جلوه‌ای از ذات خداوند هستند که انسان را با عشق و آرامش، آشتی می‌دهد.

وی ادامه داد: هنر، نتیجه عشق انسان به زیبایی است و هنرمند به وسیله آن به زیبایی، نزدیک و نزدیکتر می‌شود. هنر حرکتی درونی و سرشت انسان است که اورا به درجه بالایی از زیبایی نائل می‌کند.

ماندگاری نیز ضمن تشکر از اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان و حوزه هنری در برگزاری این آیین بیان کرد: خوشبختانه در طول سالهای اخیر همکاری خوبی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان داشته‌ایم و نتایج برگزاری کارگاههای نویسندگی مشترک، کمک به خلق اثر «بچه‎های زمین» شده است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگیها و امتیازهای مثبت کتاب پیش رو این است که در تألیف آن فقط نویسندگان کودک و نوجوان استان هرمزگان سهیم نبوده‌اند و با وجود تمام محدودیتهای ناشی از کرونا، توانستیم از طریق فضای مجازی با نویسندگان کودک و نوجوان سراسر کشور ارتباط داشته باشیم و در این کتاب داستانهایی از نویسندگان استانهای دیگر نیز به چاپ برسد.

ماندگاری افزود: به خود افتخار می‌کنم که در طول این سالها با کودکان و نوجوانان ارتباط داشته‌ام و در واقع من مربی آنها نبوده‌ام بلکه آنها استاد من بوده‌اند و من توانستم همکاری، همدلی و مهربانی را از آنها یاد بگیرم. بسیار خوشحالم که توانستم نویسندگان کودک و نوجوانی را پرورش دهم که خودشان مربی نویسندگی هستند و به دیگران آموزش می‌دهند.

وی تصریح کرد: انگیزه مهم من از برگزاری آیینهای رونمایی و چاپ مجموعه داستانهای کودکان و نوجوانان این است که به آنها یادآوری کنم که چقدر توانمند و بااستعداد هستند و با تلاش می‌توانند قله‌های موفقیت و سعادت را فتح کنند.

ماندگاری ادامه داد: آرزوی قلبی من این است که بچه‌های کودک و نوجوان به عنوان سرمایه‌های هنری و فرهنگی این کشور، ادامه دهنده راه من باشند و چرخه نویسندگی را ادامه دهند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان نیز ضمن تقدیر از هنرمندان نوجوان که بهانه اصلی این نشست بوده‌اند بیان کرد: وقتی صحبت از هنر متعهد می‌شود بیشتر مردم ذهنشان به سمت هنرهای مذهبی و سیاسی می‌رود؛ گرچه هنر متعهد یعنی بی تفاوت نبودن نسبت به آنچه در جامعه می‌گذرد.

عبدلی زاده افزود: وقتی این کتاب را نگاه می‌کردم، درون مایه هنر متعهد را در داستانهای نویسندگان کودک و نوجوان مشاهده کردم و موضوعات این کتاب با آنچه به عنوان هنر متهدشناخته شده است مرتبط و در هم آمیخته بود.

وی ادامه داد: امیدوارم با تلاشهای مربیانی همچون پروانه ماندگاری، نویسندگان ما به سمت مسائل هویتی و درونی جامعه پیش بروند که مایه برکت و افتخار خواهد بود.

در ادامه این نشست، نویسندگان کودک و نوجوان به خوانش داستانهای خود پرداختند و در پایان از کتاب «بچه‎های زمین» رونمایی شد و نویسندگان این کتاب مورد تجلیل قرار گرفتند.

گفتنی است مجموعه داستان بچه‌های زمین با همکاری گروه طرح مدادهای رنگی و همراهی والدین هنر دوست به رشته تحریر درآمده است و تنها حاصل ذوق کودکان و نوجوانان هرمزگانی نیست؛ بلکه تخیل و ذوق هنرجویان کم شنوای استان کرمانشاه و کودکان و نوجوانان استان فارس را نیز شامل می‌شود و توسط انتشارات سمت روشن کلمه منتشر شده است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز