برگزاری نشست فرصت های اقتصادی پیرامون حوزه آبزی پروری دردانشگاه هرمزگان

۱۴۰۱/۰۱/۲۴ - ۰۸:۴۸:۰۸
کد خبر: ۱۳۱۸۲۵۸
برگزاری نشست فرصت های اقتصادی پیرامون حوزه آبزی پروری دردانشگاه هرمزگان
نشست فرصت های اقتصادی پیرامون حوزه آبزی پروری با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگات، ریاست دانشگاه هرمزگان و جمعی از اساتید، مسئولین دانشگاهی و استانی در دانشگاه هرمزگان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، علی فیروزی  با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت این مهم بیانگر اهمیت موضوع است و در این سال می بایست دانشگاه ها و مراکز علمی با توان و به صورت عملی ورود نمایند.

فیروزی  در ادامه گفت: دانشگاه ها و مراکز علمی و فعالین حوزه دانش بنیان باید طعم دانش بیان را به کام مردم بچشانند و درعمل شاهد حرکت در مسیر دانش بنیان باشیم.

وی تصریح کرد برای بهره وری بیشتر و رشد شاخص ها در آبزی پروری و اقتصاد هرمزگان راهی جز دانش بنیان کردن نداریم و باید زیرساخت های این اقدام بزرگ از دانشگاه ها، پارک علم وفناوری و مراکز علمی آغاز شود.

در ادامه مدیرکل شیلات هرمزگان ضمن اعلام استقبال از ورود دانشگاه ها و مراکز علمی برای مرتفع سازی چالش ها و موانع تولید حوزه شیلات گفت: با توجه به ظرفیت های عظیم شیلاتی استان هرمزگان بی شک در صورت ورود عملی دانشگاه ها و مراکز علمی به این مهم شاهد ارتقای شاخص های تولید باشیم.

عبدالرسول دریایی حوزه بیوتکنیک مربوط به تکثیر و پرورش آبزیان اعم از ماهی و میگو و ماهیان خاویاری، جلبک و زالو و آبزیان آب شور، حوزه تولید غذای آبزیان،حوزه های تولید مکمل‌ها، پروبیوتیک‌ها و تولید واکسن، حوزه  تجهیزات آبزی پروری و مکانیزاسیون و حوزه اصلاح روش های صید و اصول صید از را جمله زمینه های نیاز شیلات به ورود شرکت های دانش بنیان و مراکز علمی خواند‌

دریایی افزود: در این نشست  طرح های اقتصادی تکثیر میگوی وانامی با رعایت شرایط ایمنی زیستی جهت تولید میگوی عاری از بیماری spf، پرورش متراکم میگوی وانامی در سیستم گلخانه( پوشش بسته )با ظرفیت ۴۰ تن در هکتار، مزرعه تولید سیست و بیومس آرتمیا،تولید و فرآورده جلبک اسپیرولینا و تکثیر و پرورش ماهی آکواریومی اسکات و تبدیل محیط زندگی این ماهی از آب لب شوره به آب شیرین در حوزه شیلات بررسی و چالش ها و موانع مقابل این طرح ها نیز گفتگو شد.

مدیر کل شیلات هرمزگان در پایان گفت: مقرر شد طرح های ارائه شده جهت بررسی و کارشناسی بیشتر به اداره کل شیلات هرمزگان ارسال شود و پس از بررسی های اولیه در صورت موافت به کارگروه توسعه شیلات ارائه شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز