فقر عامل بسیاری از آسیب ها در جامعه است

۱۴۰۱/۰۱/۲۵ - ۰۹:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۱۸۶۸۵
فقر عامل بسیاری از آسیب ها در جامعه است
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: فرمانداران و دستگاه های اجرایی تحقق اهداف طرح ریشه کنی فقر و توانمند سازی محلات را با حساسیت ویژه پیگیری و دنبال کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، احسان کامرانی در جلسه کار گروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت و خانواده استان با محوریت بررسی اقدامات دستگاه های اجرایی در زمینه ریشه کنی فقر و اجرای طرح توانمند سازی در محلات کم برخوردار با حضور ویدئو کنفرانسی فرمانداران، با اشاره به آسیب های فقر، عنوان کرد: فقر عامل و زیربنای بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه است.

کامرانی در همین خصوص افزود: ریشه کنی فقر در جامعه مطالبه شخص رئیس جمهور محترم است و کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط ضروری است ظرفیت های خود را برای تحقق این درخواست مهم ریاست محترم جمهور بسیج کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مقوله ریشه کنی فقر و توانمند سازی افراد در محلات کم برخوردار فرمانداران شهرستان های تابعه استان به صورت ویژه تحقق این دو مهم را دنبال کنند.

کامرانی افزود: تشکیل کار گروه های تخصصی برای مقابله با فقر با بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و حوزوی و هیات های اندیشه ورز ضروری است.

وی گفت: با توجه به نقش مهم هرمزگان در اقتصاد ملی و ظرفیتهای طبیعی و انسانی گسترده ای که برخوردار است وجود فقر زیبنده استان نیست.

کامرانی با اشاره به اهمیت آمار و اطلاعات دقیق در ریشه کنی فقر، تصریح کرد: ریشه کنی فقر مستلزم وجود آمار دقیق، کار علمی و خودداری از موازی کار است.

وی خاطرنشان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی ذیربط تکالیف و ماموریت های که در حوزه ریشه کنی فقر و توانمند سازی محلات کم برخوردار به آنها محول گردیده با حساسیت ویژه دنبال کنند تا شاهد خروجی مناسبی باشیم.

کامرانی با اشاره به اهمیت طرح توانمندسازی افراد در محلات کم برخوردار، تصریح کرد: طرح توانمند سازی افراد در محلات کم برخوردار ظرفیت مناسبی است که در صورت ارائه آموزش های علمی و کارآمد این طرح با خروجی مناسبی همراه خواهد بود.

وی اظهار داشت: زنان به عنوان یک عامل مهم و ظرفیتی که در امر توسعه و پیشرفت مشاغل خانگی نقش دارند می توانند در تحقق اهداف طرح توانمند سازی محلات کمک شایانی کنند که نیازمند اهتمام ویژه است.

کامرانی افزود: هرمزگان ظرفیت های خوبی در بخش های مختلف دارد که در صورت بهره گیری آنها با برنامه ریزی مناسب می توان گام های خوبی برای ریشه کنی فقر و طرح توانمند سازی محلات برداشت.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز