واحد۲ بخار نیروگاه بندرعباس وارد مدار تولید بازگشت

۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۰۸:۴۴:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۰۸۱۳
واحد۲ بخار نیروگاه بندرعباس وارد مدار تولید بازگشت
مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از اتمام تعمیرات سنگین واحد 2 بخار این نیروگاه در راستای رفع موانع تولید و اتصال این واحد 320 مگاواتی به شبکه سراسری برق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، حسین سلیمی عنوان کرد:  این واحد به منظور حفظ آمادگی و تولید پایدار انرژی تحت عملیات اساسی و سنگین قرار گرفت و در طول تعمیرات، فعالیتهای مختلفی از قبیل بررسی و رفع اشکال از توربین، رفع اشکالات سیستم بی ام اس انجام شد.

سلیمی اضافه کرد: تمامی فعالیت‌های دمونتاژ واحد با برنامه‌ریزی دقیق انجام و آماده‌سازی قطعات، جهت مونتاژ، شامل سندبلاست قطعات و‌ پوسته‌ها و همچنین تمیزکاری قطعات نیز با دقت و سرعت بالا انجام شد.

وی افزود: اصلاح برخی از پره‌های روتورLP، مونتاژ بیلدرینگ نیمه بالایی، تراشیدن عایق سیت‌برینگ و آماده‌سازی جهت نصب ،مونتاژ پوسته شماره 2 توربین LP و اندازه‌گیری ضخامت‌های  مربوط به عایق Lشکل برینگ، از جمله اقداماتی است که در جهت رفع موانع تولید صورت گرفته است.

 سلیمی با اشاره به تخصص و تجارب متخصصان نیروگاه بندرعباس و صنعت برق کشور در تعمیرات واحدهای نیروگاهی افزود: ایام گرم سال به دلیل مصرف بالای انرژی برق ، شرایط حساسی را برای نیروگاه‌های کشور به‌ویژه نیروگاه‌های حرارتی ایجاد می‌کند و تولید این انرژی جز با مراقبت‌های اصولی، بهره‌برداری صحیح و تعمیرات به‌موقع میسر نمی‌شود که در این نیروگاه با انجام تعمیرات واحد دو به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۷۰ درصد قطعات به کار رفته جهت تعمیرات واحد 2 از ساخت‌داخل و شرکت‌های دانش‌بنیان تامین شده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس در پایان با اعلام این که با در مدار قرار گرفتن واحد بخار شماره ۲ این نیروگاه تمامی واحدهای نیروگاهی استان جهت گذر موفق از پیک تابستان سال ۱۴۰۱ در مدار می‌باشند، اضافه کرد: تلاش بی وقفه و شبانه روزی کلیه پرسنل صنعت تولید برق استان هرمزگان علی الخصوص انجام تعمیرات در تمامی ساعات تعطیلی نوروز برای در مدار قرار گرفتن واحد شماره ۲ بخار بندرعباس و تولید برق در ساعات اوج مصرف پیش رو ستودنی بوده و جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

لازم به ذکر است؛ نیروگاه بندرعباس با دارا بودن ۴ واحد بخار و ۲ واحد گازی به ظرفیت ۱۳۲۰ مگاوات نقش مهمی در پایداری شبکه سراسری برق ایفا می کند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز