آغاز قرن جدید بدون پیک کرونا

۱۴۰۱/۰۲/۰۶ - ۰۹:۳۷:۵۴
کد خبر: ۱۳۲۲۷۴۰
آغاز قرن جدید بدون پیک کرونا
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص مقایسه شاخص‌های مربوط به کرونا در هفته سوم و چهارم فروردین ماه گفت:خوشبختانه در هفته چهارم فروردین شاخص ها بر خلاف هفته سوم روند کاهشی داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، دکتر فاطمه نوروزیان گفت هفته سوم فروردین ماه شاهد افزایش موارد مثبت شدن تست، مراجعین سرپایی، تشخیص موارد مثبت و بستری ها بودیم اما در هفته چهارم تمامی شاخصها رو به کاهش بود .

نوروزیان افزود: در شاخص مراجعین سرپایی ۱۰ درصد ، شاخص شناسایی موارد مثبت سرپایی ۱۶ درصد، تعداد تست های انجام شده ۳۳ و هشت دهم درصد کاهش داشتیم ، همچنین شاخص مثبت شدن تست ها از ۱۶ درصد به ۱۳ درصد رسید که این نشان از کاهش گردش ویروس در جامعه است.

وی گفت : در هفته سوم فروردین ، چهار مورد فوت و در هفته چهارم فروردین یک مورد فوت ثبت شد و در مجموع شاهد کاهش ۷۵ درصدی در شاخص آمار فوت بودیم و در موارد بستری نیز ۱۰ درصد کاهش مشاهده شد .

نوروزیان در ادامه با عنوان اینکه نگرانی ایجاد یک پیک جدید با توجه به انجام سفر های نوروزی وجود داشت گفت:خوشبختانه با انجام واکسیناسیون، بعد از انجام سفرها شاهد یک طغیان کوتاه‌مدت از بیماری بودیم و پیک جدیدی ایجاد نشد.

*بازگشایی مدارس می تواند منجر به افزایش مواد مثبت بشود یا خیر

نوروزیان در خصوص نگرانی خانواده ها از بازگشابی مدارس گفت: در حال حاضر بازگشایی مدارس در حال رصد میباشد که آیا این بازگشایی می تواند منجر به افزایش مواد مثبت بشود یا خیر.

طبق آمارهای دریافتی، ابتلای دانش آموزان در هفته چهارم فروردین ماه نسبت به هفته سوم ۶۸ درصد کاهش داشت و این نتیجه همکاری خوب مدیران مدارس و خانواده ها در رعایت پروتکل های بهداشتی و انجام واکسیناسیون میباشد.

وی در ادامه یادآور شد که در حال حاضر نمی‌توان قضاوتی داشت که به دنبال حضوری شدن مدارس آیا پیک جدیدی آغاز میشود یا خیر ولی شواهد نشان از اینست که مانند سفرهای نوروزی احتمالا با یک طغیان کوچکی از بیماری مواجه شویم.

و البته برای اطمینان باید  آمارهای هفته جاری و دو هفته آینده را بررسی نموده و بعد اظهار نظر قطعی کرد.

نوروزیان با اشاره به اینکه انجام واکسیناسیون دانش آموزان و کودکان ۵ تا ۱۲ سال هنوز با درصد بالا انجام نشده است افزود: با توجه به بازگشایی ۱۰۰ درصدی مدارس توصیه اکید به انجام واکسیناسیون کودکان می شود

وی گفت: متاسفانه در شاخص رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور شاهد کاهش درصد رعایت پروتکل‌ها هستیم اما استان هرمزگان به لطف مردم فهیم این استان در صدر جدول رعایت پروتکل ها می باشدو  ۵۰ درصد افراد از ماسک استفاده میکنند

نوروزیان در خاتمه گفت: همچنان توصیه به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی وجود دارد خصوصاً در اماکن بسته ، مکان های شلوغ و وسایل نقلیه تاکید به استفاده از ماسک می شود ، هرچند که افراد واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز