با حضور تیم اعزامی از وزارت بهداشت و درمان، جلسه مدیریت بحران مسمومیت با الکل تشکیل شد

۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۰:۵۵:۰۸
کد خبر: ۱۳۲۵۶۱۴
با حضور تیم اعزامی از وزارت بهداشت و درمان، جلسه مدیریت بحران مسمومیت با الکل تشکیل شد
عطف به همه گیری مسمومیت با الکل در استان هرمزگان که از تاریخ ۹ اردیبهشت شروع و تا کنون ادامه دارد و به منظور پایش و مدیریت هر چه بهتر بیماران مبتلا به مسمومیت الکلی، جلسه ای با حضور معاون مرکز نظارت واعتباربخشی معاونت درمان وزارتخانه، حسنیان فوق تخصص مسمومیت، رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان شهید محمدی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ،در این جلسه مشکینی معاون مرکز نظارت واعتباربخشی معاونت درومان وزارتخانه ضمن تقدیر از کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در مهار اپیدمی مسمومیت با الکل گفت: باید از ظرفیت فضای مجازی برای اطلاع رسانی و آگاهسازی آحاد جامعه استفاده حداکثری گردد و از ظرفیت سازمان های همکار منجمله استانداری و صدا و سیما در این رابطه استفاده گردد.

وی ضمن اعلام رضایت از ظرفیت موجود درمانی، از جمله تعداد تخت ICU و دیالیز، گفت: روش بیماریابی خوشه ای، که در بیمارستان های استان در حال انجام است کمک شایانی به یافتن افراد در معرض خطر می‌کند و تاثیر بسزایی در کاهش عوارض ناشی از مسمومیت با الکل دارد.

تشکیل کمیته مورتالیتی و بررسی پرونده های بیماران متوفی می‌تواند به عنوان درس آموخته های ناشی بحران در اپیدمی های مشابه استفاده گردد.

 مشکینی بر نقش اورژانس ۱۱۵ در بیماریابی اشاره و بر تجهیز اورژانس پیش بیمارستانی بر داروهای و تجهیزات لازم منجمله سرم اتانول ۵ درصد و الکل سنج تاکید نمود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بر پایش مستمر تمام بیماران مبتلا به مسمومیت با الکل از بدو ورود تا ترخیص و انجام روشهای درمانی لازم در اسرع وقت تاکید نمود و گفت: خوشبختانه مراکز درمانی استان از امکانات تشخیصی لازم برای تشخیص مسمومیت الکلی برخوردار هستند و در حال حاضر بخش های مراقبت های ویژه و دیالیز با تمام ظرفیت در حال ارائه خدمات به بیماران هستند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز