تنظیم قرارداد در معاملات تجاری بین المللی ضروریست

۱۴۰۱/۰۲/۲۰ - ۰۹:۴۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۷۳۰۵
تنظیم قرارداد در معاملات تجاری بین المللی  ضروریست
نایب رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی هرمزگان اظهار داشتند بسیاری از اختلافاتی که در حوزه معاملات تجاری بین المللی داریم ناشی از عدم تنظیم قرارداد بین طرفین است .

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مرتضی کناری زاده گفت:  مراجعات زیادی داشته ایم که اکثراً قرارداد کتبی ندارند و برای احقاق حق و‌پیگیری مطالبات خود دچارمشکل هستند البته مشکلات ناشی از عدم آگاهی و تسلط بر تنظیم قرارداد  و همینطور سرعت عمل و اعتماد در معاملات تجاری بین المللی باعث شده است که بدون تنظیم قرارداد کتبی اقدام به صادرات و واردات  و تجارت نمایند ولی در صورت بروز اختلافات باید فرآیند پیچیده حقوقی را طی نمایند که بتوانند به حقوق خودشان دست پیدا کنند .

کناری زاده ادامه داد: بخاطر عدم آگاهی از قوانین شکلی و‌ماهوی کشور های دیگر در خصوص‌چگونگی شروع فرایند حقوقی  و‌مطالبه باعث می گردد که هزینه مضاعفی پرداخت کنند و یا منصرف شوند .

وی با تأکید بر ضرورت تنظیم قرارداد در معاملات تجاری بین المللی اضافه نمودند در یک قرارداد تجاری بین المللی طرفین  می توانند نسبت به نحوه پرداخت،  روش حل و فصل اختلافات ، نحوه فسخ قرارداد ضمانت اجراهای مناسب جهت جلوگیری از نقض قرارداد و قانون حاکم در قرارداد توافق و درج نمایند. مهمترین نکات در معاملات بین المللی ، قانون حاکم و روش حل و فصل اختلافات است . ما توصیه می کنیم که تجار سعی کنند با توافق طرف  تجاری خود حتماً شرط حل و فصل اختلافات از طریق داوری مرکز اتاق بازرگانی ایران و یا سایر نهادهای داوری بین المللی در قرارداد خود درج نمایند بسنده کردن به پیش فاکتور  تجاری  و بارنامه دریایی و مذاکرات واتساپی و‌ایملیی کافی نیست زیرا ترم های مهم و ضروری جهت جبران خسارت و احقاق حق وجود ندارد . البته ناگفته نماند که مشکلات ناشی از تحریم ها و موانع بانکی نیز موضوع دیگه ای است بی تاثیر نیست ولی به هرحال تنظیم یک‌قرارداد بهتر از نداشتن قرارداد است .

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز