شتاب توسعه گازرسانی در استان هرمزگان

۱۴۰۱/۰۲/۲۵ - ۰۷:۳۶:۱۷
کد خبر: ۱۳۲۸۹۸۴
شتاب توسعه گازرسانی در استان هرمزگان
مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: در حال حاضر پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و دو شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه، طراحی و پیمان‌سپاری شرکت گاز استان هرمزگان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، فواد حمزوی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر، پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا را در دستور کار دارد که روند عملیاتی شدن آن‌ها از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و با به ثمر رسیدن این پروژه های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

حمزوی افزود: در سال جاری پروژه‌های گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، بندر کنگ، فارغان و سرگز احمدی نیز در مرحله پیمانسپاری است و با گازرسانی به این مناطق، نیز حدود ۱۰۰ هزار خانوار از این نعمت خدادادای برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی نیز در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد.

حمزوی بیان کرد: اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر و ۱۰ روستا، ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار از این نعمت الهی برخوردار شدند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، تصریح کرد: شرکت گاز استان به عنوان توزیع کننده یکی از مهمترین اقلام سبد انرژی مردم و صنایع مستقر در استان همواره حامی تولید و صنعت بوده و در راستای تحقق اهداف ترسیم شده توسط رهبری معظم انقلاب، برنامه های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

حمزوی تاکید کرد: گسترش محدوده تحت پوشش مشترکین این سوخت پاک و جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع، موجب صرفه جویی قابل توجه و اشتغال آفرینی بسیار خوبی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در پایان، بیان کرد: برای نخستین بار در کشور قرارداد طراحی، ساخت و راه‌اندازی آنالیزور تشخیص و اندازه‌گیری ترکیبات مرکاپتان جهت انتقال، ذخیره سازی و توزیع گاز طبیعی با پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید، ضمن آن که قرارداد طراحی و خلق دانش فنی به منظور تعیین زمان مناسب تعویض فیلتر گاز به جای DP سنج های موجود و ساخت یک نمونه اولیه آن نیز با یک شرکت دانش بنیان به عقد قرارداد رسید و امید است در سال جاری این محصول تولید شود.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز