انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان

۱۴۰۱/۰۲/۲۶ - ۰۷:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۲۹۳۴۷
انعقاد تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای هرمزگان
تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان با حضور رئیس بسیج اساتید و گزینش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، در راستای اجرای طرح ملی «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی با رویکرد اشتغال ، تفاهم نامه بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان و دانشگاه فنی و حرفه ای استان هرمزگان مبادله شد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان هرمزگان ؛ توانمندسازی دانشجویان و دانش¬آموختگان دانشگاهی در راستای برآوردن نیاز کشور به منابع انسانی کارآمد و دارای تجارب فنی، مهارتی و حرفه ای از مهمترین اهداف این تفاهمنامه عنوان کرد و گفت : فراهم سازی بسترهای اشتغال مولد دانش آموختگان رشته¬های مختلف دانشگاهی و استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی طرفین در جهت انجام ماموریت¬ها و تکالیف سازمانی از دیگر اهداف مهم تفاهمنامه است.

رضا علیزاده اظهار کرد : اعطای مجوز تأسیس مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی به دانشگاه ، همکاری در طراحی و هدایت برنامه های مهارت آموزی و مشاوره شغلی و آموزشی دانشجویان از تعهدات ماست  و تلاش می کنیم برای اجرای دوره های آموزشی و خدمات مشاوره آموزشی و شغلی ؛مربیان و کارشناسان توانمند ما همکاری لازم را با دانشگاه فنی و حرفه ای استان بعمل آورند.

علیزاده افززود : استفاده از کارگاه های آموزشی دولتی و غیردولتی تحت پوشش مطابق با ضوابط و دستورالعمل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و برگزاری آزمون¬های پایان دوره و صدور گواهینامه مهارت برای قبول شدگان ، وفق ضوابط و مقررات مربوطه از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می باشد.

در ادامه ، وی بیان کرد : در سال تولید دانش بنیان و اشتغال ، دانشگاه و سازمان آموزش فنی و حرفه ای با هم افزایی همگام با برنامه های توسعه استان و کشور در ایجاد اشتغال در یک مسیر حرکت می کنند.

موسوی اذعان کرد : ما بر این باوریم که می توانیم برای صنایع و کارخانجات استان نیروهای ماهر مورد نیاز شان را تربیت کنیم.

وی تصریح کرد :  تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت دار مرتبط با هر یک از رشته های تحصیلی در حال اجرا ، انجام نیازسنجی آموزشی در ارتباط با مشاغل شناسایی شده مصوب با بهره گیری از بنگاه های اقتصادی ذیربط و دانشجویان رشته های تحصیلی مرتبط ،بیمه نمودن مهارت آموزان در برابر حوادث بیمه مسئولیت مدنی در محیط دانشگاه ،ظرفیت سازی برای بهره برداری مربیان و کارشناسان طرف اول از دوره های کوتاه مدت، بلندمدت و تحصیلات تکمیلی دانشگاه وفق ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مهمترین تعهدات دانشگاه می باشد.

در آیین امضای تفاهمنامه ، رئیس بسیج اساتید و گزینش دانشگاه فنی و حرفه ای کشور گفت :  دانشگاه با استفاده از علم و فن می تواند با تولید اندیشه و طرح بسته های اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی و با استفاده از ظرفیت نخبگان طرح و برنامه ارائه کند.با تربیت نیروی انسانی و با استفاده از علوم جدید تولید علم و فن کند.

جلیلی افزود : برای تولید مهارت و دانش و کارآفرینی لازم است.دانشگاه هم به دنبال ارتباط با صنعت است .دانشگاه باید اتاق فکر صنایع باشد.در کشورهای پیشرفته 70 درصد علوم عملی و 30 درصد نظری اجرا می شود. ما ظرفیت دریا ،خورشید ،گیاهان دارویی داریم که می توان  حرفه های مختص این منابع را ایجاد کرد.از مسئولین کمک بگیریم  و با ارتباط خلا بین دانش و مهارت را از بین ببریم.فرهنگک مهارت آموزی را با کمک رسانه های جمعی در بین خانواده ها تقویت کنیم.

در پایان تفاهمنامه به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز