ظرفیت جدید آب شیرین کن هرمز وارد مدار بهره برداری شد

۱۴۰۱/۰۳/۲۱ - ۰۹:۲۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۳۸۰۴۵
ظرفیت جدید آب شیرین کن هرمز وارد مدار بهره برداری شد
ظرفیت جدید آب شیرین کن جزیره هرمز همزمان با میلاد با سعادت امام هشتم حضرت امام رضا(ع) در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان به طور رسمی وارد مدار بهره برداری شد.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم با اشاره به اینکه امروز شاهد بهره برداری و کلنگ زنی چهار پروژه در جزیره هرمز هستیم، گفت: تامین آب شرب این جزیره به عنوان یکی از مطالبات مردمی و دغدغه اصلی بوده که در دستور کار دولت بوده است و امروز با اضافه شدن ظرفیت جدید 800 مترمکعبی به ظرفیت آب شیرین کن هرمز، کمبود آب جزیره مرتفع و وضعیت آب این جزیره به پایداری می رسد.

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، با بیان اینکه ظرفیت جدید با هدف تامین نیاز آبی جزیره هرمز در ماه های گرم پیش رو و تامین نیاز آبی جزیره در فصل گردشگری وارد مدار بهره برداری شده است، تصریح کرد: این ظرفیت می تواند پاسخگوی نیاز آبی مردم در تابستان و همچنین جمعیت شناور جزیره در فصل گردشگری باشد.

وی با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت تولید آبشیرینکن جزیره هرمز یکهزار و دویست متر مکعب در شبانه بوده است، افزود: جمعیت شناور جزیره هرمز در اواخر سال گذشته و نوروز امسال به بیش از دو برابر رسید که به دلیل محدودیت تولید، با مشکلاتی در تامین آب مواجه شدیم که ظرفیت جوید نیز با هدف رفع این مشکلات پیش بینی شد.

مدیرعامل آبفا در تشریح جزئیات حجم پروژه خاطرنشان کرد، ظرفیت جدید قابلیت شیرین سازی ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز را دارد که با احتساب ظرفیت پیشین، تولید آبشیرینکن هرمز به دو هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

حمزه پور عنوان کرد: برای این ظرفیت اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیار ریال هزینه شده است که باعث افزایش ظرفیت تامین آب، ارتقای شاخص پایداری آبی و ارتقای شاخص های بهداشتی و زیست محیطی خواهد شد.

وی با بیان اینکه بازسازى و نوسازى سایت قدیمى که داراى طول عمر و قدمت بالایی است، در برنامه کارى قرار گرفته و تلاش مى کنیم تا پایان سال بطور کامل نوسازى شود، مطرح کرد : جزیره هرمز ۸۵۰۰ تن جمعیت دارد که در فصول گردشگری این جمعیت به ۲/۵  برابر نیز می رسد.

احمد مرادی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با اشاره اهمیت تامین آب مرز نشینان و جزایرنشینان استان، کمبود آب را از مهمترین دغدغه های جزیره هرمز بیان کرد و گفت: خوشبختانه با افزایش ظرفیت آب شیرین کن این جزیره ، دغدغه تامین آب مرتفع خواهد شد.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی استاندار هرمزگان در رسیدگی و رفع مشکلات استان، تاکید کرد: توجه استاندار به دغدغه های مردم این جزیره قابل تحسین است چرا که موضوع جزایر و رفع مشکلات جزایر نشینان موضوعی بسیار مهم و خطیر است.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز