مدیرعامل آبفا: ظرفیت آب شیرین کن درگهان به ۵ هزار متر مکعب در شبانه روز می رسد

۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۳:۵۲:۵۵
کد خبر: ۱۳۳۹۳۹۹
مدیرعامل آبفا: ظرفیت آب شیرین کن درگهان به ۵ هزار متر مکعب در شبانه روز می رسد
در بازدید و نشست مشترک مدیرعامل آبفای هرمزگان و مدیرعامل منطقه آزاد قشم وضعیت آب این شهرستان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع نیازهای آبی جزیره اتخاذ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ، عبدالحمید حمزه پور در تشریح جزئیات بازدید میدانی و نشست مشترک آبفا و منطقه آزاد قشم با اشاره به وضعیت آبی جزیره قشم افزود: برای رفع نیازهای آبی این شهرستان پیش بینی های لازم صورت گرفته است که هم افزایی این دو مجموعه باعث تسریع در اجرای پروژه های آبرسانی خواهد شد.

وی با قدردانی از نگاه مثبت مدیرعامل منطقه آزاد قشم در اجرای پروژه های آبرسانی افزود: آبفا احداث سه سایت نمک زدایی جدید در سلخ، تورگان و باسعیدو با مشارکت بخش خصوصی در جزیره قشم با هدف افزایش ظرفیت تامین آب جزیره پیش بینی کرده است که با موافقت مدیرعامل منطقه آزاد قشم روند واگذاری زمین تسهیل و عملیات احداث سایت ها آغاز می شود.

به گفته مدیرعامل آبفا، سه سایت جدید نمک زدایی در قشم پیش بینی شده است که مشکل زمین آن با همکاری منطقه آزاد مرتفع و روند احداث سه سایت هر کدام به ظرفیت چهار هزار متر مکعب در شبانه روز آغاز خواهد شد.

حمزه پور افزود: با وارد مدار شدن این سه سایت با مجموع ظرفیت ۱۲ هزار متر مکعب در شبانه روز، آب مورد نیاز جمعیتی بالغ بر ۴۲ هزار و ۳۰۰ نفر را بهبود داده و میزان بهره مندی از آب شرب پایدار را در این جزیره افزایش می دهد.

وی در ادامه به دیگر تصمیم مهم که بر ظرفیت تامین آب جزیره تاثیر خواهد گذاشت اشاره کرد و گفت: ظرفیت فعلی شیرین سازی سایت درگهان سه هزار متر مکعب در شبانه روز است که با اقدامات در حال انجام، هفته آینده ظرفیت این سایت به پنج هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا، اعتبار هزینه شده برای نوسازى و ارتقاء تأسیسات آبشیرینکن درگهان را ٢٥٠ میلیارد ریال عنوان کرد که آب تولیدی آن با قیمت تضمینی از سرمایه گذار خریداری و تامین کننده نیاز درگهان، هلر، سایت مسکن مهر قشم و شهرک نیروی دریایی سپاه است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز