وبینار شهرداران شهر کورینتو نیکاراگوئه و شهر بندر عباس ایران

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۲۳:۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۳۴۳۱۳۲
وبینار شهرداران شهر کورینتو نیکاراگوئه و شهر بندر عباس ایران
شهردار بندرعباس گفت : با بررسی اشتراکات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی می توانیم راهکارهای موثری را برای توسعه شهرها عرضه کنیم و خواهر خواندگی شهر کورینتو در منطقه امریکای لاتین با شهر بندرعباس در منطقه خاور میانه نشان از روابط خوب دیپلماتیک 2 کشور دارد که امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان ،   نشست مجازی مهدی نوبانی شهردار بندرعباس و  آبسالون مارتینز شهردار بندر کورینتو در راستای تعاملات دو جانبه و بحث و بررسی موضوعات مرتبط با مدیریت شهرهای بندری برگزارشد.

شهردار بندرعباس پس از تشریح موقعیت مهم شهر بندر عباس و اشاره به برگزاری جشن  چهارصد سالگی نامگذاری شهر بندرعباس پیرامون مباحث مهم و دغدغه های مدیریت شهری افزود : نگاه ما به شهر باید نگاهی ساختارمند باشد و شهرها ابعاد گسترده ای از موضوعات احتماعی فرهنگی اقتصادی را در بر می گیرند و هر شهر به مثابه یک موجود زنده همواره در تکا پو و روبه رشد است که مدیران شهری مسیر رشد و شکوفایی شهرها را هموار می کنند.

مهدی نوبانی در این وبینار ، عنوان کرد  : ابعاد مختلف زندگی شهروندان در نقاط مختلف دنیا تجارب ارزنده ای دارد  که میتواند با بررسی اشتراکات فرهنگی اجتماعی و اقتصادی راهکارهای موثری را برای توسعه شهرها عرضه کند و خواهر خواندگی شهر کورینتو در منطقه امریکای لاتین با شهر بندرعباس در منطقه خاور میانه نشان از روابط خوب دیپلماتیک 2 کشور دارد که امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

نوبانی ادامه داد :  در آبان ماه ١٤٠٠ میزبان سفیر نیکاراگوئه در بندر عباس بودیم ومقدمات این دیدار در آن جلسه فراهم شد و هم اکنون مباحث مختلفی را برای این نشست میتوان طرح کرد که سعی میکنم برای اینکه به مرحله نتیجه گیری برسیم موضوعات را در در بخش کوتاه مدت بلند مدت و همکاری های دو جانبه طرح کنیم.

وی  خاطر نشان کرد :رموضوعات را کاربردی و در رابطه با شهر بیان میکنم   مساله پسماند برای شهرها همواره جزو دغدغه های مهم بوده در بندر عباس طرح تفکیک از مبدا، طرح تولید کود کمپوست ،آموزش چهره به چهره و کارگاه تولیدی چوب از شاخه ها و سرشاخه های درختان از برنامه های آتی ماست ما مشتاق هستیم تکنولوژی نوآوری و طرح های خاص و خلاقانه در حوزه پسماند و تفکیک زباله را داشته باشیم یا اپلیکیشن ها و نرم افزارهای مدرن مورد استفاده در شهرهای بزرگ را در شهر بندرعباس راه اندازی کنیم . 

شهردار بندرعباس با تاکید بر کیفیت بصری شهر اظهار داشت :زیبای و  با چیدمان و دیزاین شهری رابطه مستقیمی با روحیه و حس تعلق خاطر دارد شهرهایی که بر اساس چیدمان ها و دیزاین خلاقانه همواره پیش میروند جزو زیبا ترین شهرهای دنیا هستند بندر عباس با توجه به شرایط ویژه ای که دارد بر اساس اقلیم و آب و هوا و تاریخ و نوع فعالیت های روزمره نیازمند تنوع و چیدمان متنوع در حوزه شهری است که البته این تنوع باید ساختارمند و نظم و انظباط داشته باشد.

این مسئول ، تصریح کرد : ساحل برای شهرهای بندری یک مزیت ویژه است یک برتری و قابلیت خاص و منحصر به فرد نوار ساحلی شهر بندرعباس یکی از طولانی ترین نوارهای ساحلی در شهرهای ایران محسوب میشود ایجاد بسترهای مناسب برای بهره بردن از زیبایی های ساحل با ایجاد بوستانهای ساحلی و جنگل کاری حرا در شهر بندرعباس پیگیری میشود ،توسعه زیر ساختهای ورزشی و تفریحی برای گردشگران از اهم برنامه های ما برای ساحل است زمینهای ورزشی ساحلی و ورزشهای آبی و تفریحات دریایی از جمله اقدامات ویژه ما بوده اما کافی نیست برای جذب گردشگر و معرفی ساحل بندرعباس به عنوان یک ساحل توریست پذیر باید تفاوت های زیادی را ایجاد کنیم و مزیت های ساحل بندرعباس را افزایش دهیم که در این حوزه میتوانیم از سرمایه گذاران استقبال کنیم.

شهردار بندرعباس مطرح کرد : آموزش از سر فصلهای مهم مدیریت ما می باشد و ابدیت بودن به روز بودن و پیش رفتن با متد ها و روشهای جدید همواره جزو دغدغه های ما می باشد بر اساس اعلام نیاز واحد ها مدیریت ها در سازمان پرسنل دوره های آموزشی موثری را برای تسهیل در انجام امور مردم و آگاهی بیشتر می گذرانند آموزش رابطه مستقیمی با کیفیت کارها دارد و به لحاظ کیفى بهره وری سازمان را بالا می برد ما از پیشنهادات اموزشی و اکادمیک استقبال میکنیم و برای ساختن یک مدیریت مدرن و پیشرو همواره به دنبال ایجاد بستر های آموزشى هستیم.

نوبانی در پایان حمل و نقل عمومی در شهرها را یک شاخصه کمی و کیفی بر شمرد و اشاره کرد کمیت از آن نظر که وسایل حمل و نقل عمومى به اندازه و به تعداد و متناسب. با جمعیت شهر باشد کیفیت به نحوى که خدمات به شکل ویژه و درست ارائه شود و شهروندان رضایت کامل را داشته باشند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز