گام‌های مناسب هرمزگان در راستای خود کفایی در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی

۱۴۰۱/۰۵/۲۲ - ۱۷:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۳۳۶۰
گام‌های مناسب هرمزگان در راستای خود کفایی در تکثیر و پرورش ماهیان دریایی
مدیرکل شیلات هرمزگان از برگزاری نشست رسیدگی و رفع مشکلات تسهیلاتی سرمایه گذاران طرحهای تکثیر ماهیان دریایی وپرورش ماهی درقفس با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ،معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان ، رئیس گروه پرورش ماهی درقفس شیلات هرمزگان ،معاون اعتباری مدیریت بانک کشاورزی استان و جمعی از سرمایه گذاران خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا از هرمزگان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان با بیان اینکه استان هرمزگان ظرفیت های خوبی در حوزه های شیلات به ویژه آبزی پروری و صیادی دارد تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه شیلات در استان انجام شده است و امید است در آینده نزدیک شاهد شکوفایی  شیلاتی بیش از پیش استان هرمزگان باشیم.

عادل شهرزاد با اشاره به اینکه پرورش ماهیان دریایی  در قفس توانسته به خوبی محقق کننده اقتصاد مقاومتی، رونق در تولید، اشتغال، توسعه و اقتصاد باشد گفت: در این راستا رفع موانع تولید سرمایه گذاران این حوزه در اولویت است.
معاون اقتصادی استانداری هرمزگان  افزود:در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف نمایند و برای تسریع در اجرای طرحهای تکثیر وپرورش ماهی درقفس پیگیریهای جدی به عمل آید، خوشبختانه شیلات هرمزگان توانسته گامهای خوبی در این زمینه بردارد.
شهرزادبا اشاره به طرحهایی که در زمینه تسهیلات مشکل دارنداظهار داشت : ابتدا در جلسه  کارشناسی شیلات وبانک مورد بررسی و ارزیابی قرارمی گیرند و سپس درصورت نیاز در  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولیدمطرح نمایند  تا برای حل مشکلات آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

11 (1)

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان گفت : پرورش ماهیان دریایی در قفس علاوه بر کمک به حفظ ذخایر آبزیان، به عنوان یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات استان هرمزگان محسوب می‌شود.

 عبدالرسول دریایی با اشاره به توسعه پرورش ماهی در قفس در استان گفت : تعداد قفس های نصب شده در سال جدید نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یافته است .

وی با اشاره به بهره برداری و برداشت ماهی نیاز به حمایت های استانداری و بانک کشاورزی دارد که اقدامات خوبی در این زمینه صورت پذیرفته است و نیازمند پشتیبانی بیشتر است .

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به تعامل خوبی که بین سازمان جهاد کشاورزی ،شیلات و بانک کشاورزی ‌‌سایر بانک‌های استان برقرار است  بیشترین پرداختیها در بخش شیلات در کل کشور در سال ۱۴۰۰ مربوط به استان هرمزگان بوده  است و  سرمایه گذاران با  توجه به شرایط تورمی در کشور هر چه زودتر نسبت به اجرای طرح براساس طرح توجیهی ارائه شده به بانک اقدام کنند تا مشمول تاخیر آزاد سازی اقساط و درنتیجه خارج شدن طرح از حالت اقتصادی نشوند.

در پایان سرمایه گذاران مشکلات خود را مطرح کردند و برای حل مشکلات پیشنهاداتی مطرح شد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز